Darin och Metallica.

Så var man hemma igen. Efter att ha mött upp med Ida på stationen i Jönköping i tron om att vi skulle åka direkttåg i två timmar kändes det rätt bra. Tji fick vi. Tåget stannade i Nässjö, sen fick vi åka buss till Hjältevad (vart sjutton ligger det?) och sen vidare med tåg till Hultsfred. Jamen, tack SJ. Under bussfärden höll min fot på att brinna upp av värmen från elementen, en unge grät och skrek konstant och sen på tågen tutade föraren något enormt att öronen tog stryk, damnit. Skadestånd, någon?

Trevlig helg blev det i alla fall. Mycket alkohol, mycket gitarrspel samt julklappsutdelning. Jag fick tag på kylskåpspoesi och shotglas, finfint. Helgens höjdpunkt var när vi begav oss ut på stan idag på jakt efter pizza. Igår såg jag att Darin skulle komma till Megahertz, och när vi gick ut på gågatan steg han upp på nån liten scen och körde igång. Haha. Jag tog ett kort, sen gick vi därifrån. Darin och Take That på samma månad blev lite för mycket för min del.

Tvåan visar "Metallica: Some kind of monster" snart. Den ska jag se, dels för att den är bra och dels för att jag nog behöver med med ovan beskrivna overdose av söta pojkar som sjunger playback och dansar (för det är ju faktiskt inte tillfredsställande och njutbart någonstans). Sen ska jag nog sova om jag inte hunnit göra det innan den är slut.

Nu ska jag sätta upp min adventsljusstake som jag fick av mamma och få lite julstämning - det är ju trots allt första advent idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0