Jul i Frankrike.

Fortfarande i Frankrike - veckan har gått otroligt sakta tycker jag. Kom hit förra fredagen, på lördagen var jag ute med min bror Anderas och hans kompis Luke som också jobbar hos mamma o pappa. Trevligt värre - Anderas bjöd på allt. Jag tror vi besökte varenda bar i Perpignan.

Började julafton med en halv bakfylla, sen begav vi oss till restaurangen och åt lunch. Klockan tre var vi sen hemma hos mamma o pappa och tittade på gammalt Kalle Anka med Arne Weise eftersom dom inte kan sända det på Internet - men ska man ha tradition så ska man. Sen gick vi tillbaka till restaurangen och hade julklappsutdelning. Fick finfina grejer även fast jag inte önskat mig nåt - en 1G mp3spelare (räcker lagom för mig tills jag har råd med en iPod), sen fick jag Sex & The City shoeboxen, nice. Det var dom bästa, och pengarna såklart. Så egentligen fick jag ett par nya svarta Converse också som jag köpte i Barcelona. För ja, eftersom Åsa skulle åka hem igår morse från Barcelona flygplats fick vi en shoppingtur dit med övernattning också.

I onsdags åkte vi till Montpellier och jag fick andnöd efter att ha spenderat en kvart inne i en affär min syster skulle leta igenom varenda vrå på. Så jag och pappa gick till Fnac och handlade skivor istället. Det blev Coldplays X&Y eftersom jag inte haft sen den innan och sen The Blinding EP (Babyshambles) - där fick jag nog andnöd igen när jag såg den på hyllan, wihoo!! Efter det åkte vi till IKEA för att handla stash till restaurangen, ganska kul att se mamma fylla korgen med renkött och diverse annat och pappa lasta vagnen med öl.

Så i fredags åkte vi till Barcelona, fin stad. Det var så varmt att jag gick med t-shirt på eftermiddagen - inte direkt nån jul- eller nyårskänsla där inte. Det blev lite shopping och sen åkte vi tillbaka till hotellet, som inte var helt fel, och gick ut och åt i det området istället. Mysigt! Sen igår åkte vi ut med Åsa till flygplatsen, sen åkte vi hemåt och stannade i Figueras för att gå på Dalí muséet - helt fantastiskt! Inte ofta man har haft ett museum man velat gå på i tio års tid. Ett hett tips om man uppskattar konst.

Nu ska jag äta croissanter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0