There are places I remember.

There are places I remember.


"There are places I remember all my life,
Though some have changed
Some forever, not for better
Some have gone and some remain.
All these places have their moments
Of lovers and friends I still can recall
Some are dead and some are living
In my life I loved them all."

__________________________________________________________________________________

Hittade en sån där karta som man kan fylla i alla ställen man varit på. Dom som har vart hemma hos mig eller känner mig vet att jag har en sån på min vägg också. Inte för att skryta, inte för att verka berest och cool, utan för att hjälpa mig komma ihåg varje dag. Och jag kommer ihåg. Jag tror jag kommer ihåg nästan varenda människa vi stötte på när vi var ute och reste, jag kommer ihåg varenda hostel och guesthouse vi bodde på och jag kommer definitivt ihåg detaljer från fler av de drygt 200 dagarna jag var ute och reste än jag kommer ihåg de senaste 200 dagarna. Så mycket intryck, så mycket frihet.

Sen minns jag alla semesterar med familjen. Jag är lyckligt lottad att ha föräldrar som dragit med mig och mina syskon runt i princip hela Europa från att vi var jättesmå. Vi har suttit och trängts i diverse bilar i tusentals mils sammanlagt. Vi har bott på allt från campingplatser till lyxhotell. Och framför allt har vi tillsammans sett och upplevt så mycket att de minnena är värda otroligt mycket nu när vi inte är tillsammans längre. Det betyder mycket, helt enkelt. Och en simpel liten karta med små fula ballongliknande saker på kan betyda mer än man kan tro.

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.gratisgodis.se/?r=24993

här kan du samla gratis godis jätte lätt! Du får två godisar redan när du anmäler dig och det är verkligen helt gratis :D

2006-12-04 @ 15:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0