Upp i rymden.

145059-7


Så kom dom iväg till slut, Fuglesang och hans astronautkamrater. Och vackert var det. Ett sjuhelvetes festligt sätt att bränna 7 miljarder på! En sak som står rätt högt upp på min lista över vad jag ska göra innan jag dör är att se en uppskjutning. Eller ännu högre, att själv få åka upp i rymden. Tänk att vara därute, och titta ner på jorden, vilken känsla. Och nej, jag har inte drabbats av nån slags rymdfeber som många andra i vårt land på grund av mannen med det lustiga namnet. Jag har alltid varit intresserad av astronomi, och ett tag skulle jag bli astronaut, så var det bara. Nu hoppas jag på att en dag tjäna så pass mycket pengar att jag som ovan sagt faktiskt kan uppfylla drömmen om att få åka ut i rymden själv. Läskigt som fan, men helt otroligt. Jag är så fascinerad av hela grejen att jag nästan fällde en liten tår när jag såg den mäktiga uppskjutningen inatt. Men sen har jag aldrig sagt att jag är normal heller...

Vem var det som sa till mig att det bara var de två första, Armstrong och Aldrin, som gått på månen? Jag har i alla fall kollat upp det nu och det är tolv personer totalt som gjort en månvandring. Så, även om det finns spekulationer om att de två första inte alls var där (fast det tror jag iofs att dom var) så har i alla fall tio personer sedan dess gått däruppe...

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, det var ju jag. Tur du är smartare och kollar upp saker. Men jag vill trots allt tro på min konspirationsteori, känns mer spännande :-) (Även om den uppenbarligen var illa underbyggd...)

2006-12-11 @ 22:52:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0