Världens sämsta dag.

"Och tiden går och hösten fryser till och det är långt tills det blir vår..."


Detta måste vara världens sämsta dag. Vad har jag gjort? Jo, visserligen har jag dammsugit lite och dessutom får bekräftelse på ett studentrum i Kalmar. Jippie. Men nej.


Jävla höst. Varför kan man inte bara tänka och vara som när man var tio år vid den här tiden om året? Enbart vara inriktad på att det snart är julafton. Gå till skolan och få pyssla med diverse julpynt, träna till luciatåget, ha mysiga helger med familjen när man tänder ljus och bakar pepparkakor, gå upp tidigt på morgonen för att se julkalendern. Istället bara ångest, ångest och lite till ångest. För vad? En viss B-uppsats, visst, men det vet jag att vi fixar alldeles utmärkt. Så egentligen ingenting, men ändå gnager det som fan. Om allt. För allt. Ja, just det, livet var det kanske. Vad skönt det vore att vara tio år igen.


ABBA "Number Ones" - behöver världen fler ABBA samlingsplattor? Behöver de som får royalities på dom pengarna? Jag tror knappast det.


Jävla skitdag.


Kommentarer
Postat av: Elin

Brukar alltid smita upp en kvart tidigare för att titta på julkalendern, trots att jag pluggar på folkhögskola och har mycket att göra. Känner att man måste ta sig tid till att göra vanliga saker och vara barnslig ibland.

2006-12-05 @ 18:49:15
URL: http://elinl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0