Fredagen den 13:e.

Denna fredagen den 13:e går till historien som en av de tråkigaste dagarna ever. Efter att ha spenderat några timmar utan att plugga på biblioteket tillsammans med Calle och Sara begav jag mig till Maxi med Jens. Väl hemma har jag spenderat kvällen med att titta på först Children of Men och sedan Såsom i himmelen. Väldigt bra filmer, visserligen, men väl så tråkig fredagaskväll. Jag tänkte avsluta denna tråkiga dag med en tråkig lista jag snodde från min syster.


PERSONLIGT
01. vad heter du? Kristin heter jag, vad heter du?
02. vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Fan, redan fråga två kändes fruktansvärt ovärd.
03. vilka andra namn hade dina föräldrar tänkt ge dig? Jag vet inte, jag låg i magen när det diskuterades.
04. vilket stjärntecken är du? En sån där tvilling är jag.
05. vilken årgång är du? Nittonhundraåttiotvå, den bästa som finns.
06. vart bor du? Just nu bor jag i ett ganska tråkigt och dekadent Kalmar.
07. bott utomlands? Ja, två gånger - båda i London.
08. flyttat antal gånger? Oj... låt se, Rydebäck - Tågagatan - Farmgränden - Olympiavägen - Drottninggatan - London - Drottninggatan - London - Södra Stenbocksgatan - Hultsfred - Kalmar... 10 gånger om man räknar med de båda halvåren i London, och det tycker jag :)
09. vart skulle du vilja bo? Stockholm så småningom, ska bara en vända till New York först...
10. vilken skolklass? Som jag går i nu? Andra året på Music Managementprogrammet.
11. vad vill du bli när du blir äldre? Jag vill bli sådär klyschigt lycklig, tack.

UTSEENDE
01. hur lång är du?  182 cm
02. hur mycket väger du? Det ska väl du ta och skita i ditt jävla frågeformulär!
03. hårfärg och frisyr? Jag har bruna dreads. Fast en är blond, från när Sofie skulle färga håret och jag hade tråkigt.
04. ögonfärg? Gröna... ibland i alla fall.
05. mest nöjd med? Min högra tumnagel är ganska snygg, faktiskt.
06. minst nöjd med? Den där blonda dreadsen som jag nämnde innan. Suck.
07. skostorlek? 7 i Converse, det är allt jag vet och allt jag säger.
08. glasögon? Nej, jag har perfekt syn, jag brukar flasha till det ibland och berätta vad som står på bussen på jättelångt avstånd. Har även en talang i att läsa på skyltar innan folk ens uppfattat att det är en skylt.
09. har du några piercingar/tatueringar? Ja, för fan.

FAVORITER
01. filmer? Det här måste ju vara den sämsta frågan ever. Jag gillar när filmer griper tag i mig och när dom gör det finner ni mig oftast gråtandes som ett litet barn, fast sen är jag väldigt känslig som person också. Men det finns ju jävligt bra filmer som inte får mig att gråta, också. Jag är en sucker för film, helt enkelt.
02. låtar? Också en jävligt korkad fråga. Favoritlåtar? Topp fem skulle väl kunna se ut ungefär såhär: Life on mars?/David Bowie, Hurricane/Bob Dylan, Here comes the sun/The Beatles, Round here/Counting Crows, Like a Hurricane/Neil Young.... och några med Winnerbäck, och några med Libertines och Babyshambles och ja... it goes on forever.
03. årstider? Jag gillar alla årstider - hösten bjuder på regn och mys (jag gillar regn), vintern bjuder på snö och jag älskar snö och skidåkning, våren bjuder på återkommande värme och sol och allt blir ljust och fint och bra igen och sommaren är underbar.
04. mat/dryck? Svårt att säga favoriter när man älskar mat som jag - jag måste vara lite pretto och säga sushi bara för att det är så satans gott, sen tackar jag inte nej till någon fin filé med potatisgratäng och bearnaisesås. Eller vilken sås som helst, när jag var liten åt jag upp nästan all sås som gjordes. Får man säga mamma och pappas mat? Ja, det får man, vad bra. Och dryck - cola light. Och öl. Och något fint vin. Och mjölk.
05. djur? Ja, det var ju då det här med kaniner... fast en hund hade inte varit fel, tror jag.
06. färg? Blå har alltid varit min favorit - himmel och hav.
07. parfym? Vem behöver det? Jag luktar gott av mig själv, så det så.
09. ämne i skolan? Musik.
10. sysselsättning? Umgås med människor jag tycker om.

KLÄDER
01. vad använder du just nu för jacka? Vilken konstig fråga.
02. vad använder du just nu för skor? Också en konstig fråga men om någon undrar vad för skor jag använder just nu så är det antagligen mestadels mina helsvarta Converse.
03. favoritfärg på kläder? Svart och vitt. En liten färgklick i tillvaron är dock rolig då och då.
04. favoritmaterial på kläder? Nu börjar jag tröttna på det här. Men jeans? Om det räknas...
05. vilka kläder skulle du vilja ha just nu? På mig? Precis de mysbyxorna jag har på mig just nu.
06. favoritaffärer? Måste man ha någon sån? H&M funkar alltid...
07. för ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Ursäkta? Tro att jag har råd med det, studentlivet är fattigare än vad jag trodde innan jag gav mig in i det.
08. favoritmärke? Får väl säga Cheap Monday då.
09. vad har du för tröjstorlek? Det beror väl på vilken tröja det är, eller?

DITT RUM
1. stort, litet eller mitt emellan? Det beror väl på vad man jämför med? Är det nu jag ska sluta svara på dom här frågorna?
2. vilken färg på tapeterna? Dom är ganska gula.
3. vilka färger går rummet i i övrigt? Svart, nån ful träfärg och lite vitt och lite blandat.
4. vad vill du ändra där inne? Ganska mycket, men det är ett ruttet studentrum så jag har inte så många val.
5. vad har du där inne av följande:
a) tv? Ja! Men säg inget till Radiotjänst för jag har ljugit för dom.
b) video/dvd? Ja, både.
c) dator? Ja, två stycken.
d) stereo? Ja, oh ja.
e) telefon? Min mobil brukar befinna sig i mitt rum, ja.
6. vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Jag ser Esplanaden med dess järnväg vars bommar åker ned stup i kvarten och plingar varje gång. Trevlig ljud.
7. vad gör du oftast i ditt rum? Allt man brukar göra när man befinner sig i sitt hem, förutom att laga mat.
8. favoritpryl i rummet? Svårt val. Min säng?
Äh. Gonatt.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Jag var inne på din syrras blogg, ni är som svart och vitt! Hennes är lika mkt rosa och kläder som din är svart och rör musik.
Men då är ju allt som det ska hihi :)

2007-04-14 @ 15:34:52
URL: http://paranoida.bloggspace.se
Postat av: Ida

Eller svart.. Din är väl snarare vit kanske. Jaja du fattar. Nu är det helg så nu ska jag gå och lyckas slarva bort något. Haj!

2007-04-14 @ 15:36:16
Postat av: Frida

Alltså, det där var faktiskt det tråkigaste frågeformuläret ever. Dock måste jag få ifrågasätta din längd, är det riktigt sanningsenligt att du är hela 1,82 meter?!

2007-04-15 @ 12:11:44
URL: http://annafrida.blogspot.com
Postat av: Kristin

Ida - haha, det är precis så det är :) Konstigt nog kommer vi väldigt bra överens ändå!

Frida - det kändes totalt värdelöst att göra det, men jag hade tråkigt. Men ja! Det är helt sanningsenligt att jag är 182 cm lång, det står till och med bevisat i passet ;) Men jag börjar bli gammal så jag kanske har krympt?

2007-04-15 @ 13:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0