Jävla skitkorridor.

Hur tolerant måste eller ska man vara när man bor i korridor? Jag är nog jävligt tolerant som person och jag trodde faktsikt att jag skulle trivas bra med att bo i korridor, men när man är hemma en lördagskväll och går och lägger sig vid två vill man kunna somna ganska direkt. Inatt vid halv tre när jag inte riktigt hade somnat kom folk i huset hem och särskilt min korridorsgranne som började spela musik relativt högt. Okej, tänkte jag och försökte somna om. Sen låg jag och störde mig en stund på att dom blandade Säkert! med diverse skit. Då är man inte värd att lyssna på Annika. I våningen nedanför spelades lite schlager och lite Ted Gärdestad samtidigt som grabben i min korridor satte på Timbuktu och liknande. Trevlig mix. Efter en timme när jag började tröttna ganska rejält, sätter så min granne på nån slags hip hip/r n' b på så hög volym att mina väggar vibrerade. Jävla idiot. Inte vågade jag gå ut och säga till heller med tanke på att det var samma snubbe som kastade ett glas i korridoren för några veckor sedan. Istället satte jag bomull i öronen i slutligen somnade jag, men det gjorde jag nog ändå först när dom äntligen stängde av skiten.

Fan vad jag längtar till juni. Då slipper jag bo här, då är terminen slut, då vankas det festivaler och så är det sommar. Bara två månader to go...


Kommentarer
Postat av: Louise

Bli medlem på sidan i URL-fönstret och DU kan vinna otrooligt fina priser! Så kom igen, registrera dig och VINN! Det kostar ingenting. Enda uppdraget är att samla poäng genom att vara med i roliga tävlingar m.m!

2007-04-01 @ 14:38:36
URL: http://www.vinnpris.se/54ac8b2acc
Postat av: Åsa

Stackars dig, du borde få komma hem till oss och sova en natt, här piper det i öronen så tyst det är! Förresten, vi har sålt vår gamla soffa och köpt en ny, stor fluffig vit sak som är underbar. Fast vi får den inte förrän om 2 veckor.. Får sitta på golvet o titta på tv tills dess ;) Puss och kram!!

2007-04-01 @ 20:04:51
URL: http://ausa.blogg.se
Postat av: Lexie

Jag känner igen det där. Brukar hända då och då i min korridor också. Det är de gångerna man önskar att man hade bott i en lägenhet ist..

2007-04-01 @ 23:18:25
URL: http://lexie.blogg.se
Postat av: Anna

Förstår hur du känner dig, jag är själv helt knäckt av en ny granne. Nästan varje kväll, speciellt söndagar med start 23.00 spelar han ashög techno. NAtten till lördag vakanade jag först kl 03.50 av sjukt hög hårdrock, det lät som jag själv spelade på högsta volym i mitt rum. Kl 8.30 vakande jag igen av lika hög musik och sedan spelades musik även senare på förmiddagen. Sover människan aldrig? Det är så jobbigt!

2007-04-02 @ 17:18:50
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0