Kvällens film.

image47
                                                                         [Kin viskar: "pick none of them..."]

Jag är en sån där som tittar på otroligt mycket film. Oftast har jag en film liggandes som jag vill se, men så kommer de där gångerna jag vill se en film men har ingen aning om vad. Ikväll var en sådan gång. Jag hade några liggandes och valde till slut Shopgirl för att få någon slags romantik i min kärlekskranka värld. Och visst handlade den väl om kärlek. Men seriöst - Steve Martin, har han någonsin varit särskilt het? Svar: nej. Jag har alltid tyckt om honom som komiker, men nu kändes det som att killen (gubben?) gjort en screenplay av sin novell och satt sig själv som huvudrollsinnehavare bara för att få tafsa på den unga tjejen som skulle komma att bli hans motspelare. Offer: Claire Danes. Dels för honom, och dels för en ostabil snubbe som är mer pinsam i slutet av filmen då han ska ha "rättat till sig" än i början av filmen då han är en äkta slacker.

Med andra skådespelare kanske denna filmen hade blivit gemytlig att titta på. Den sög inte, men obehag infann sig då och då. Nu ska jag läsa en bok istället, jag har hört att intellektet stimuleras mycket bättre då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0