The Sounds.

The Sounds är ju helt jävla briljanta. Jag åkte till Hultsfred igår med inga förväntningar alls, tyckte mest att det skulle bli kul att gå på konsert igen. Vi åt tacos och drack några öl hos Regina innan vi begav oss till Metropol där vi möttes av en lååång kö som bestod till ungefär 90% av fulla femtonåringar. Väl inne tog vi oss till puben där jag intog en välsmakande Corona.

Vi gick längst upp i konserthallen för att slippa trängas med alla små barn och få fin fotoutsikt. Antagligen lika bäst, med tanke på hur konserten skulle arta sig. Jag brukar trivas därframme i den svettiga massan och har alltid sagt att jag inte uppskattar en konsert lika mycket på avstånd. Men tji fick jag. Eller så kan man bara konstatera att The Sounds är ett av Sveriges bästa liveband. Och jo, så är det nog. Jag kunde inte stå still däruppe på min stol och Maja är helcool och antagligen den hetaste jävla rockbruden ever. Hon porrar sig som få och under en av de sista låtarna gick hon lös med Felix gitarr så mycket att jag nästan blev generad, vilket jag väldigt sällan blir. Dessutom gjorde hon den grymmaste och smidigaste stagediven jag nånsin sett under gårdagens konsert. Fan, man blir ju rörd och stolt som helsingborgare i hjärtat. Man borde ta mig fan haffat Jesper redan i gymnasiet, han var ganska het redan då. Men föga visste jag att han skulle gå och bli rockstar. [damn, jag är ju groupie på riktigt]

Ikväll spelar The Sounds på Palace här i Kalmar. Hade lätt gått och sett dom igen om jag haft råd, men jag fick nöja mig med att höra lite soundcheck när jag gick och köpte chips innan. Najs, alltså.

Bjuder på två videos jag filmade då jag återupptäckte denna funktion i min kamera igår:

 
Mine for life


Night after night

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad har du för designbakgrund? vad kallas den. gillade den, men hittade ingen liknande..

2007-04-07 @ 11:12:18
Postat av: Kristin

Jag har fixat lite själv med den, bytt ut HTML-koden och bilden längst upp är min egen, så tack :) Jag tror den ursprungliga heter typ Fashion eller nåt...

2007-04-07 @ 11:42:57
URL: http://kin.blogg.se
Postat av: Anna

Jag skulle ha sett dem i Stockholm förra veckan men var sjuk så jag missade. Trist, efter att ha läst vad du skriver så känns det som jag missade något.

2007-04-07 @ 19:18:13
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0