Barcelona.

Barcelona var underbart, jag tror jag är kär i den staden. Vi kom dit i söndags mitt på dagen och hittade vårt hostel, sen gick vi in till centrum och till Picasso-muséet och var lite kulturella. Sedan hittade vi en mysig restaurang och drack en kanna sangria, åt lite nachos och beställde sen in varsin fin drink också. Efter ett ombyte på hostelet begav vi oss till Rosa Negro och drack ett par jarras (jag trodde jag uttalade skitbra tills att bartendern där påpekade att det hetter "charra") margaritas innan vi gick ner till hamnen/stranden och upptäckte att alla ställena där stängde. Då satte vi oss på en bänk och drack cola och åt Doritos innan vi gick hem till Ramblas.

Måndagen började med lite shopping innan vi satte oss på en av turistbussarna och åkte till Sangrada Familia. Helt fantastisk byggnad, ska bli kul att se om den någonsin kommer bli färdigbyggd. Åkte sedan vidare till Parc Güell och fick utsikt över hela Barcelona från en otroligt fin park. Eftersom pappa sedan skulle hämta upp oss hann vi inte åka med hela turen utan tog efter att ha sett FC Barcelonas hemmaarena metron tillbaka till Place Catalunya. Vi blev upphämtade i otrolig värme och precis utanför stan kom regnet. Och det regnade hela vägen tillbaka till Perpignan, ibland så mycket att vi körde 40 km/h på motorvägen. Blixten slog även ner i närheten av bilen ett par gånger, en gång så nära och så mycket att vi tror att den slog ner i bilen. Läskigt.

Nu ska jag äta choklad och titta på Six Feet Under med Ewa. På fredag åker jag tillbaka till Sverige. Om två veckor åker jag till USA. Tiden går fort när man har kul...

Kommentarer
Postat av: Ida

Snälla ta dig till gbg i helgen! Jag åker dit på fredag. Jag vet inte hur jag ska kunna ta mig iväg nästa helg - har jobbpass och möten hela veckan.. =/

2007-08-09 @ 11:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0