Oneonta.

Så var man i Oneonta då. Vi anlände i onsdags kväll vid elva lokal tid, vilket är fem svensk tid och därmed nästan ett dygn efter att jag vaknat i Mörarp. Efter ett antal säkerhetskontroller på Kastrup kom vi så äntligen iväg över Atlanten. Nio timmar senare med mycket sudoku, lite sömn, två halva filmer (Shrek 3 -boring!, Spiderman 3 - boring!) och mycket god mat och en del öl och cola light kom vi fram till Atlanta. Där fick vi gå igenom pass/visumkontroll, som gick bra men var lika läskig som förra gången jag var här. Denna gången fick jag en fråga om min piercing istället för om kräftor. Sedan tog vi vårt bagage och checkade in det igen, för att sedan gå igenom en säkerhetskontroll där man var tvungen att ta av sig skorna. De är inte måttligt rädda, de där amerikanerna. Nåväl, efter tre timmars väntan fick vi vänta någon timme till pga av att flyget var försenat. Sedan bar det av mot Albany i det minsta planet jag nånsin åkt med. Men det gick bra, vi blev hämtade på flygplatsen och åkte sedan i stor van till Oneonta och skolan.

Torsdagen började med informationsmöten och lite rundturer och sedan blev vi hämtade med skolans vans och åkte då upp till College Camp för BBQ. Mysig stuga ute i skogen där vi spelade fotboll, krocket och diverse och åt hamburgare. Amerikanskt, nej inte alls. Alla på skolan är jättetrevliga och vi har bondat lite extra med en kille som heter Jason som verkar tycka att vi är kul. Gårdagen handlade också om möten och information och även betalning av alla jävla avgifter, så nu är jag närmare 30 000 kr fattigare. Men jag har mat varje dag i fyra månader framöver, med ändlös cola light, så det känns rätt bra ändå. Sen att man kommer tröttna på maten på en vecka är en annan sak.

Igår kväll åkte vi och bowlade med Jason och en rysk/amerikansk kille som heter Alex och som också har bil som vi utnyttjar, haha. Sen hänger vi med en kille från Turkiet, Ediz. Allt folk är grymt schyssta och imorrn kommer alla amerikaner så då kommer ännu mer kul folk. Vi har idag flyttat in i vårt permanenta boende så nu är jag "golden" och bor i Golding Hall och delar rum med Josefin som jag hade kontakt med redan innan jag kom hit.

Nu ska det packas upp och sovas lite, sen blir det kinabuffé innan Walmart! Wahey!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Åååååå, snacka om höjdpunkter på dagen numera. I morse en massa bilder och nu får man läsa. Så kul att du och Josefin fick bo ihop, bara ni två åxå. Du får ta kort i rummet så vi får se. Du verkar ha det underbart!!!!!! Älskar dig. Puss puss kram

2007-08-25 @ 17:56:59
Postat av: anna

frågor om piercing och kräftor? berätta, hur vill dom att man ska uppträda egentligen?? jag har bokat flyg nu, åker 16e. hörs snart, kram!

2007-08-27 @ 19:46:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0