Knarklektion och snö.

Nyss hemkommen från min kvällslektion i History of Rock. Snön hade lagt sig ganska rejält under tiden så jag fick en fin slidefärd nedför Golding path i form av att hålla i Robban och glida ner för backen i bästa Bambianda. Inte helt lätt efter att ha lektion som handlat mestadels om knark. Först tittade vi på delar av Alice in Wonderland som sedan gick över till musikvideon till 'White rabbit' med Jefferson Airplanes. Sedan tittade vi på delar av Hair och slutligen en tjugo minuter lång video med ett band som verkligen ville få oss att trippa. Och före all denna härligheten hade vi quiz. Bara två lektioner kvar med vår älskade Dr. Markuson, men om två veckor får vi tid ensamma tillsammans med honom för lite diskussion, det ska bli fint. Han är en fantastiskt bra människa, och likaså mina andra tre lärare. Jag kommer nog sakna dom mest, tror jag. Idag lämnade vi in våra skivbolagsarbeten och självklart sade maffiabossen att han såg extra mycket fram emot att läsa mitt arbete. Ingen press alls, inte alls. Men så går det kanske när man fått toppbetyg på sina tidigare skrivna arbeten och dessutom har skrytit om det. Damn.

Nu ska jag titta på Entourage, och kanske sitta uppe tills klockan slår tre och Springsteenbiljetterna till sommarens konserter släpps svensk tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0