På resande fot.

Sitter på Philadelphias flygplats och lyssnar på "Streets of Philadelphia". Denna gången var det slumpen, men det är ganska fint att exempelvis sitta och lyssna på "New York, New York" när man sitter på bussen och ser Manhattan framför sig, eller "California" när man är på väg till Los Angeles. Jag har ju faktiskt haft en fantastiskt fin höst. Men nu sitter jag då här, på en av två resor som ska ta mig hem till Sverige. Lyckligtvis fanns det gratis internet här på flygplatsen, vilket var passande då jag ska vänta i två timmar till innan mitt plan lyfter mot Nashville och the real american christmas.

Gårdagen var jobbig, då jag var tvungen att säga hejdå till en massa människor. Jag tror jag lyckades träffa de flesta av de jag ville hinna säga hejdå till, så det blev en hel del kramar. Sedan åkte jag bussen till Albany där jag väntade i nästan två timmar innan bussen gick ut till flygplatsen. Väl där tog jag en taxi med en gubbe som berättade om sin son som också gått på SUNY Oneonta och haft ett hus downtown med en inredd källare där de hade haft fester med biljardbord och spelbord och grejer, haha. Sedan spenderade jag kvällen och en relativt sömnlös natt på mitt alldeles egna hotellrum efter att först ha intagit en middag som vilken tolvåring som helst skulle vara lyrisk över: en påse Swedish Fish, en massa Fritos och Pepsi.

Taxi tillbaka till flygplatsen imorse och sedan propellerplan (!!!) hit till Philadelphia...

... och nu kom "American Girls" med Counting Crows. Har jag nämnt att jag kommer sakna det stora landet?

Kommentarer
Postat av: D

Du är ett sånt jävla kapitalistsvin som stödjer det där hemska fascistlandet.

2007-12-22 @ 20:53:33
Postat av: Åsa

Usch vad jobbigt att säga hejdå till alla! Flög du inte direkt till Dallas? Vet inte var Nashville ligger ;) Vi ses på fredag, yay! Puss

2007-12-23 @ 10:51:54
Postat av: Robban

Vad är Swedish fish?

2007-12-23 @ 17:30:09
URL: http://scarecrowman.blogg.se
Postat av: Anna

God jul på dig kusin! Hoppas din resa går bra och att det inte känns alltför sorgligt att lämna USA.

2007-12-24 @ 14:08:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0