Skolsnack och ett statement.

Ja, jag är väl medveten om att denna bloggen totalt har gått utför under hösten. Men det kan inte hjälpas när man rapporterar live and direct från ett campus i Oneonta. Hur som helst händer det ju lite kul grejer här som kan vara lite roligt för några i min närhet att läsa om i alla fall. Idag till exempel har vi varit i studion, riktigt kul var det att äntligen få sätta igång med slutprojektet, och vi hade turen med oss att jobba med ett par grabbar varav en kände en riktigt bra sångare. Alice in Chains "Down in a Hole" spelas in akustiskt, mysigt värre. Fick även idag tillbaka resultatet på quizzet i måndags, 92/100, samt förra veckans Audio Production 93/100. Jo, man tackar ja. Dagens bästa var dock på Record Labels lektionen när ett par stycken började redovisa sina arbeten. Då den sista gjorde sin presentation började folk att skratta, åt vad förstod jag inte riktigt men jag insåg snart att vår lärare som satt på andra sidan rummet gjorde något kul. När vi var i studion senare berättade en snubbe i klassen att vår kära italienare (den tjocka, inte den heta) hade somnat under den andres redovisning. Jag skrattar så fort jag tänker på det, det är så himla kul. Han är en liten räv, den där. Eller cat, som han själv skulle ha sagt.


Jag måste även ägna tid åt vår vän Daniel som har gått och blivit snobbig under Englandstiden, då han påstod att min skola här inte är ett "true university" och äkta. Men här skall jag förtälja dig en historia - här i USA är skillnaden inte särskilt stor nämligen - universitet är oftast större men har flera olika colleges under sig. Några av de toprankade skolorna i USA har ett namn som inkluderar "college", dvs. som ex College at Oneonta. Med andra ord går jag på det ÄKTA State University of New York, med säte i Oneonta. I andra delar av den engelskspråkiga världen såsom i det landet du befinner dig i just nu, Daniel, betyder university ungefär samma sak som college i USA.

Ja, då var det klart då, nu ska jag gå och kasta paj på våra RA's.


Kommentarer
Postat av: Ida

Och du lyckades samtidigt med konsten att kasta en blggpaj pa Daniel. Nice one :)

2007-12-06 @ 09:02:26
Postat av: Daniel

Hahahah... Tack för den!
Skillnaden är väl inte så stor någonstans, det är en skoljävel likförbannat. Men det är ju en statusfråga (och University of Kalmar är ju inte heller direkt ett universitet).
Nej, nu ska jag röka pipa och dricka te en stund. Sen blir det rävjakt på fältet i min tweedkavaj och plommonstop. Good day to you, madame!

http://www.youtube.com/watch?v=ANTDkfkoBaI

2007-12-06 @ 14:28:35
Postat av: Mamma

Bra Daniel, på henne bara!
Kristin du är ju suverän, ska bli himla kul att få titta på alla prov när du kommer hem.
Puss puss kram

2007-12-06 @ 17:58:33
Postat av: Richard

Ja, Daniel är en riktig snobb han. Jag däremot är lika givmild som alltid. Tänkte att du kanske är intresserad av länken?:)
Hur ska det gå för Mr. Big och kvinnorna!?:O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0