Snö, inställda lektioner och lucia.

Igår fick vi mail om att det skulle snöa hela dagen idag. Jag tänkte SMHI-rapport och skrattade åt att det till och med stod utsatta tider. Tji fick jag, klockan halv tolv idag när vi öppnade persiennerna var det snö överallt. När vi sedan var i Fine Arts för att sätta oss i studion vid två-tiden ställdes lektionerna in för resten av dagen. Och som rapporten sade igår slutade det likväl snöa vid sjusnåret. Så nu vet man att man kan lita på amerikanska väderrapporter i alla fall. Dessutom är det ganska trevligt med så mycket snö, fast jag är lite rädd att lektionerna ska vara inställda även imorgon.

Hur som helst har det varit en mysig dag, förutom de tre timmarna vi fick spendera i studion görandes i princip nästan ingenting. Vi försökte rädda vårt projekt som ska vara inlämnat imorgon, men till slut fick vi sätta hoppet i en av grabbarna i gruppen som får sitta och fiffla med det ikväll. Själva gick vi hem och hade ett mysigt luciafirande med glögg och pepparkakor hos oss. Mycket trevligt, vi hann även med att titta lite på Pulkapappa som är mitt absoluta favoritavsnitt av Sunes Jul.

Nu ska det skrivas rapport. Men det känns inte så illa med tanke på hur lite vi har att göra jämfört med nästan alla andra som har tre-fyra finals i nästa vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0