Flyttkaos.

Här sitter jag i ett näst intill tomt rum. Datorn är den enda av mina ägodelar som står kvar i mitt rum - måste ju kunna lyssna på musik (ja, och blogga lite kanske) när jag städar. Köket är färdigt i alla fall, har precis skurat golvet. Nu inväntar jag mina föräldrar så att vi kan packa in allt i lastbilen de har med sig och sedan ska det skrubbas mer golv innan det bär av till Kalmar. Det känns konstigt. Lite vemodigt att lämna Stålhagen och Hultsfred. Happy times, happy times.

Igår var det BeachpartyMetropol. Jag och Robban struntade i middagen och satt hemma hos Regina och förfestade själva istället. Det blev sådär lagom djupa samtal och  efter två timmar begav vi oss till puben där vi möttes av shorts- och linneklädda flickor och pojkar. Det blev en trevlig afton - Mr Bjälesjö var DJ så det spelades mycket gammalt, och det är ju alltid fint. Tryggve blandade konstiga drinkar och shotar och ölen var lika god som vanligt. Sen spelade Bobby Baby och jag och Alex placerade oss på golvet framför scenen och avnjöt (?) konserten. Hon var säkert jätteduktig, men jag kunde bara koncentrera mig på hennes kompanjon, en söt kille - om han inte hade vart utklädd till en vit björn. Folk ska vara så konstiga alltid.

Det blev en promenad hemåt med Frida, Daniel, Ling, Alex och Herr Durmér. Sen ville Ling att jag skulle bära honom hem, men det gick jag inte med på, men jag följde snällt med. Sedan åt vi toast och lyssnade på Ebba Grön och det kändes som att man var fjorton år igen. Trevlig kväll, hur som helst.

I helgen bär det av till Borås, farfar fyller 90 år. Och jag tycker att jag har åldersnoja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0