Kalmarflytt och kändisspotting.

Så har man flyttat till Kalmar. I fredags kom föräldrarna med en liten lastbil till Hultsfred och hämtade mig och mina grejer. Väl i Kalmar hjälpte sen Jensa och Toffe oss att lyfta in alla grejer. Duktiga pojkar - men jag saknade spännlinnena de lovat mig. Nåväl, grejerna fick plats - nu återstår problemet att möblera och få det fint. Efter att ha sovit fyra stycken (föräldrar + syster) i mitt lilla rum begav vi oss sedan på lördagen iväg till Borås för att fira farfar som fyllde 90 år igår. Trevlig tillställning med god mat. Kvällens höjdpunkt var nog när det sattes på ett band som familjen Unger den äldre spelade in till släkten i USA 1964 där det pratades rolig engelska, lästes dikter, pappa hälsade med tonårsröst och spelade piano och faster sjöng. Det var fint. Och farfar är fortfarande världens coolaste farfar. Den roligaste också.

Igår tvingade sedan mamma med mig till Helsingborg, och där är jag nu. Det märktes väl att vi kommit till storstaden då vi var och handlade på ICA Maxi och spottade Mr. Brinkenstjärna ett flertal gånger. Wow.

Imorgon åker jag tillbaka till Kalmar toktidigt. Suck.

Helgens soundtrack: Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt du och jag
... snart kommer skivan, snart kommer skivan, snart kommer skivan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0