Misslyckad tenta och sedvanlig bakisdag.

Gårdagens tenta blev väl ungefär som jag väntat mig. Jag gick dit, satt i lite mer än en timme, sen gick jag hem. Det lustiga var att det som kom på tentan var sådant jag hade tänkt plugga till, men det räckte såklart inte. Men nu vet jag vad som kan tänkas komma och jag blev ganska peppad på att överbevisa mig själv och faktiskt göra nästa tenta såsom den ska göras. Med andra ord att plugga till den.

Efter tentan gick jag hem och lade in musik i datorn. Jag älskar min nya dator, har jag nämnt det innan? Vid ett gick jag sen in mot centrum och mötte upp med Anna - genom tidernas bästa festivalgranne. Träffades på Hultsfred -04 och har haft kontakt sedan dess. Två flaskor bubbel och sex öl rikare begav vi oss och åt thaibuffé innan vi gick hem till mig. Förfest hos Sara och Calle där vi fd Hultsfredsbor visade upp våra talanger - Martin genom att ställa sig på fåtöljen jag satt i så att den välte bakåt. Jag fick nog en liten hjärnskakning, och posen Martin hamnade i gick inte av för hackor. Böckerna i bokhyllan flög och istället för att fråga hur det gick stod det helt plötsligt fyra pers och fotade oss. Normalt.

Kvällen spenderades på Studentpuben och The Rock, det börjar bli det vanliga. Och Venezia på väg hem. Jag åt lite av Jensas kebabrulle, sedan gick jag och han och Anna hem och till mitt kök där jag tillagade nattens suveräna måltid bestående av pasta med smält ost, fiskpinnar och ketchup. Det jävligaste jag ätit på länge, så jag åt inget nästan. Dessutom är det fortfarande ett mysterium vart jag fick idén om osten ifrån. Sen kom en korridorsgranne jag inte träffat innan tillsammans med en polare från Skåne. Kompisen och Anna tävlade i vem som kunde äta flest av fefferonin som legat i en glasflaska i köket i drygt tre år (enligt korridorsgrannen). Trevligt. Skåningen vann.

Idag har vi ätit pizza. Och nu är jag hungrig igen. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0