Städdag och tentaångest.

Nu har jag glatt städat mitt rum, till och med dammat på sina ställen. Jag har rengjort badrummet och dessutom hunnit med att laga god köttfärssås som jag avnjutit framför "Nya tider" och konstaterat ännu en gång såhär fem år senare att det nog är den sämsta såpan ever. Jag har dessutom förberett inbetalningar av räkningar tills imorgon då csn äntligen anländer. Ja, det känns som en ganska produktiv dag, helt enkelt. Synd bara att jag inte gjort det som jag borde prioritera i nuläget - dvs. plugga kalkylering. Det går bara inte. Jag har insett min begränsning när det kommer till diverse x-tal och uträkningar av lagerhållning och hur man räknar ut hur mycket en produkt kostar bara genom att ha de totala fasta kostnaderna i uppgiften. Okej att jag visste redan innan att matte inte var min starka sida. Min passion för det matematiska är ungefär lika med noll. Tentan på lördag får gå som den går, det kan kanske funka ändå - men då måste jag börja plugga ordentligt nu. Men idag tänker jag bara på att jag vill vara i Hultsfred där Turnépremiären för Rookie går av stapeln ikväll, och imorgon kommer jag bara ägna tid åt min dator. Jag är dömd till att misslyckas med denna tentan. Prestationsångest, hejhej!


Kommentarer
Postat av: Idaaa

Jag svarar här; ej jag ska göra omtentan i affärsredovisning den 25 mars. Kalkyleringen sålde jag till Ling fortare än ögat. Ja jag tänkte då skissa en bild av carina som grekisk gudinna på tentan - det borde funka.

2007-02-22 @ 17:51:29
URL: http://paranoida.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0