En halv examen.

Fick svar på omtentan i andra juridikkursen idag. Den där tentan jag pluggade ungefär en dag till i höstas och var 6 poäng ifrån att klara. Och ja, den där omtentan jag inte pluggade alls till, men klarade ändå. Då känner man sig lite duktig - dessutom, i samband med att B-uppsatsen gick så bra att vi fick VG på den, kan jag konstatera att halva min utbildning är klar. Jag är halvt utbildad, och frågan är hur helt utbildad man egentligen blir efter att man tagit examen från detta programmet. Det återstår att se - jag trodde dock aldrig att jag skulle orka gå på högskola så länge, därför tillåter jag mig själv att låta lite kaxig. Eller så är det bara för att vi har förflyttats till BBS, ända sedan jag satte min fot där denna terminen har jag varit dryg och lite bitter. Fast mest på skoj, givetvis.

Så ska man börja inplanera en tripp till Stockholm igen. Måste nämligen dit på intervju för att få visum till USA till i höst. Eller ja, få är väl en överdrift med tanke på att jag måste betala 2000:- för det. Nåväl, it better be worth it. Ska bara hitta ett bra tillfälle att åka till Stockholm på, så man kan hinna med en konsert eller liknande när man väl är där. Regina Spektor, exempelvis - om det inte vore så att det var utsålt. Darnit!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0