Nytt hem och brända popcorn.

Idag äntligen var jag och hämtade nycklarna till mitt studentrum i Kalmar. Med spänning och med fint sällskap i form av Frida och Robban åkte vi upp på tredje våningen och hittade till mitt rum. Frida var nog mer exalterad än jag tror jag. Men jag blev faktiskt positivit överraskad. Kanske mest glad blev jag för fönstret, med ett fönsterbräde så stort och stabilt att man kan sitta där - något jag velat ha under en väldigt lång tid. Det kommer bli fina stunder där kan jag redan nu säga, om inte med gitarren, så med mig själv och mina tankar. (jaja, pretto-Kristin kommer fram ibland)

Efter att ha packat lite till ikväll tänkte jag lägga mig i sängen och titta på en riktig chickflick med popcornen som sällskap. Dessvärre brände jag popcornen och min DVD-spelare vägrar spela upp brända filmer, vilket den alltid gjort innan. Så nu sitter jag här, men mitt straff av brända popcorn och en film med Jennifer Lopez på tv. Det finns verkligen inget annat att titta på - för häpna och hör, jag har tagit mig igenom hela Sex & The City boxen. Det var nästan så att man fällde en tår i sista avsnitten, men det slutar så lyckligt så det höll inte i sig länge.

Tack för alla fina kommentarer förresten. Jag ska bli bättre på att kommentera folks bloggar, är nog det jag mest kommit fram till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0