Kulturskillnader.

Frankrike är ett underligt land. Folk envisas med att pussas, vilket jag för första gången lärt mig uppskatta - det är ju faktiskt ganska trevligt, och ännu trevligare blir det när det handlar om diverse fransoser som för en gång skull luktar gott. Sen har vi det här med hundbajs. Överallt. Jag har lyckats trampa i det en gång och hela jag luktade som en hund som bajsat, konstigt nog. Jag var sur i en timme, sen blev jag full och slutade bry mig, fast då hade jag redan tagit bort skiten (höhö). Lyckligtvis kör de runt med mopeder i Perpignan och dammsuger upp bajset samtidigt som de sprutar ut parfym. Lika äcklig doft som vår förra lägenhetsinnehavare behagade sitt vardagsrum med - inte fullt förståeligt. Som sagt, underligt. Men jag tror nog ändå att jag kommer sakna det lite när jag åker härifrån, fast bara en liten stund. Sedan ska jag ju till det mest komfortabla landet i denna värld. Fyra månader i USA - jag ser fram emot en hemkomst i permobil. Ska förbereda magen ännu lite mer nu genom att äta Ewas goda chokladkaka.


Kommentarer
Postat av: Ida

HAHAHAHAHA..! Bajs-Kristin.
Kom till varberg nästa helg dårå, Ewa med :)

2007-08-02 @ 17:52:14
URL: http://paranoida.bloggspace.se
Postat av: anna

hej! JAAA, ska till new york jag med! skoj skoj och vi måste ju ses därborta såklart. just nu jobbar jag en massa så är lite frånvarande men vi hörs snart! kramen!

2007-08-03 @ 12:02:09
Postat av: Micke

Tack, är nöjd med bilderna :) Jag hade riktigt skoj i spanien, va rätt glassigt att åka ner som press

2007-08-03 @ 16:03:25
URL: http://saadat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0