Lame in France.

Okej, jag har blivit utmanad. Okej, jag är i Frankrike - men vad fan, man kan ha tråkigt här också. Inte alls lika tråkigt som i Sverige men det finns sega dagar även här. Så here goes... man kan även se det som en liten uppdatering av mitt liv för tillfället. Och nej, jag svarade inte på sista delen bara för att jag redan gjort den ;)

KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka?

I 33 graders värme? Jag tror inte det...

2. Vad har du för skor på dig?
Mina flip-flop Converse är de mest använda nu i dagarna.

3. Favoritfärg på kläder?
Svart och vitt

4. Favoritmaterial på kläder?
Jeans, damnit!

5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu?
Just nu? Inga, det är lite för varmt för sådana för tillfället...

6. Favoritaffärer?
H&M om vi snackar kläder... och Weekdays

7. Hur mycket köper du kläder för i månaden?
Umm... denna månaden kan ha varit exceptionell med dryga 600kr

8. Favoritmärke?
Cheap Monday... och Converse?

9. Vad har du för byxstorlek?
Dum fråga, och jag vet inte?

10. Vad har du för tröjstorlek?
Lika dum fråga, och jag vet faktiskt inte... det som passar?


DITT RUM/HUS
1. Stort, litet eller mitt emellan? 
Umm, jag ångrar lite att jag ens började svara nu - mitt rum var? Jag har inget hem...

2. Vilken färg på tapeterna?
Här i mitt tillfälliga rum är det vita väggar

3. Vilka färger går rummet i i övrigt?
Jani... lite brunt, lite silver... lite beige

4. Favoritmöbel i rummet och varför?

Bäddsoffan jag bor i just nu

5. Vad vill du ändra?
Ingenting, jag brukar inte vilja ändra så mycket hemma hos folk, dom får bo som dom vill och Luke bor i en ganska mysig liten etta

6. Vad har du där inne av följande:

a) ...tv?
Nej, inga sådana nymodigheter här inte
b) ...video/dvd?
Nee...

c) ...dator?
Min älskade laptop... och Ewas laptop... och Lukes stationära, om det nu är av intresse

d) ...stereo?
Datorn?

e) ...telefon?
Jao, en fast och några mobiler

7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster?
En gata och franska hus, med balkonger... franska balkonger?

8. Vad gör du oftast i ditt rum/hus?
I mitt rum hemma på gatan i stan, där sover jag nog mest. Eller sitter framför datorn... eller aktiverar mig på andra kul sätt

9. Vem förutom du brukar sova i din säng?
Just nu Ewa, annars brukar det vara ganska tomt på folk faktiskt...

SOCIALT
1. Hur ofta festar du och vart brukar du gå?

Alldeles för ofta

2. Senaste konserten du var på?
Festival i söndags med Arctic Monkeys, Arcade Fire och Albert Hammond Jr.

3. Pub/krog eller diskotek?

Pub/krog... på något som kallas diskotet har jag nog inte vart på sen mellanstadiet

4. Hur mycket, hur ofta och vad dricker du?
Hur mycket? Oftast lite för mycket kanske... Hur ofta? Just nu var och varannan dag. Vad? Just nu vin...

5. Röker du och i så fall vad och hur mycket?
Jag röker ibland, mest när det är fest, men livet är en fest, right?

6. Tar du droger och i så fall vilka och i vilket syfte?
Ja, för fan, jag börjar dagen med en joint - när jag känner mig lite långsam mitt på dagen tar jag lite amfetamin och när det vankas fest går jag på tabletterna såsom E. Eller inte...

7. Vad är syftet för att du går ut?
För att det är kul? Dah...

8. Privata fester eller ?ut??
Oj, en massa frågetecken, frågeformuläret vill gärna veta. Jo, helst privata fester tror jag...

9. Dansar du mycket?
Hur mycket är mycket?

10. När ska du festa nästa gång?
Det vet man aldrig... imorrn kanske?

BLANDAT
1. Vad heter din morfar?
Han hette Nils

2. Var har du i din

a) ...jackficka just nu?
Det var ett tag sen jag kände efter... antagligen tyg, det brukar vara så. Möjligtvis en pin eller en krona.

b) ...skolväska just nu?
Barbie deluxe med två handtag

c) ...handväska eller liknande just nu?

Min Piteå tygväska

3. Vad är du beroende av?
Coca Cola Light, always and forever

4. Vilket land kommer du i från?
La Suède


5. Vilken sorts lypsyl använder du?
Lypsyl är väl ett märke? Annars heter det väl läppbalsam... så inget.

6. Vad tror du på?
Hoppet... och kärleken.

7. Vilken religion tillhör du?
Jag är döpt och konfirmerad och tillhör väl därmed kristendomen, men ateist som jag är tillhör jag ingen religion och anser att religioner är det som skapar flest krig i vår värld.

8. Vad köpte du senast?
Hm... en öl. Igår.

9. Har du nåt husdjur?
Nope.

10. Vad bor du i?
Just nu i Lukes lägenhet i Perpignan...


... jag utmanar Robban, Ida, Tobbe och Frida. Men jag tror ingen av dom kommer att svara? Jag hade inte gjort det i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: Robban

Utmaning antagen...! Jobbigt dålig uppkoppling ni verkar ha, frågade väll sjutton gånger igår om ni hade det bra där nere, men alla kom tillbaks i retur. Hoppas ni har det fint iaf!

2007-07-28 @ 14:33:16
URL: http://scarecrowman.blogg.se
Postat av: D

Men gå ur kyrkan dåååå. Lameass.

2007-07-28 @ 17:17:51
Postat av: mikael mallat

Fråga inte hur jag råkade hamna in här -,,,men lycka till med musikstrulet - finns något i din text som tyder att på att du har rätt temperament

2007-07-29 @ 12:40:33
URL: http://zagolandet.blogspot.com
Postat av: Tobbe

Jag antar utmaningen... Håller med D! gå ur kyrkan. speciellt innan november annars får du vänta ett år till innan du slutar betala massa skatt till kyrkmänniskorna. O visst e de så att det är jobb som e grejen efter nästa sommar?

2007-07-29 @ 13:36:13
URL: http://tok.blogg.se
Postat av: D

Hehe, jag känner mig svinrik i år utan kyrkoskatten!

2007-07-29 @ 21:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0