Sista dagen i Paris.

Oj, vad tiden har gatt fort - bara en natt kvar har i Paris nu. Igar akte vi till Montmartre och traffade Andreas van Pierre  som ar pa tjansteresa har tillsammans med fyra andra fran Blizzard. Jag trodde att min bror var en datanord. Jag hade fel. Killarna, sarskilt tva av dom, sag sa nordiga ut att jag hade svart att halla mig for skratt nar vi halsade. Naval, trevliga var de i alla fall, vi drack lite pa ett cafe pa torget innan vi gick till den forst oppnade och darmed en av de finare restaurangerna pa samma torg, precis runt hornet fran Sacre Coeur. Dar avnjot jag en treratters med sopue l'oignon till forrat, lax med nagot slags ris till huvudratt och en skum med sot och god efteratt. Till detta drack vi grymt gott rodvin och jag kande mig inte alls bortskamd. Efterat strosade vi forbi alla sex shops och gick forbi Moulin Rouge. Sen akte jag och Andreas till Freedom och drack ol med Luke innan vi gick hem i natten.

Jag borjar nu ladda infor min hemresa imorgon, inte sa att jag vill aka hem, men mer at hallet att jag faktiskt ar medveten om vilken tid mitt plan lyfter och nar jag maste aka imorgon bitti. Skont. Mindre skont att nar jag sedan val ar hemma hinner jag val i princip packa upp min vaska och packa en mindre for min Stockholm-Kalmar resa som ska ga av stapeln samma kvall och forhoppningsvis avslutas bara ett par dagar efter. Forst da kan jag ta det lugnt en vecka, sen bar det av igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0