Stockholm-Kalmar-Helsingborg.

Sådärja, så var man i Kalmar igen. Kom hit igår efter att ha tagit pendeln till Södertälje där Jens väntade med bil. Skönt med sällskap och att få åka något annat än buss, flyg eller tåg. I måndags landade jag i tid i Köpenhamn, och tog mig relativt snabbt till Helsingborg och sen Mörarp. Där chillades det i några timmar, jag packade om väskan och fick en god måltid innan jag fick skjuts in till stan där jag sedan tog nattbussen upp till Stockholm. Fick givetvis inget säte för mig själv och bakom mig satt tre spanjorer som verkligen vägrade hålla käften. Nåväl, jag lyckades somna och sedan somna om några gånger. Väl framme i huvudstaden vid halv sju på morgonen intog jag lite frukost på Centralen innan jag låste in alla mina ägodelar och begav mig till den Amerikanska ambassaden. Stod en timme i kö utanför och satt sedan inne i väntrummet i en och en halvtimme innan jag fick komma fram till en lucka, ge mina fingeravtryck och få tillbaka lite papper samt ett godkänt att jag får mitt visum. Wihoo.

Idag har jag, Jens, Robban och Richard varit över till Öland. Vi åkte till Borgholm där vi först gick på marknad, sen spelades det minigolf och innan vi åkte hem åt vi varsin glass. En mycket trevlig utflykt, och det är sant att det är sol på Öland - ganska intressant när halva Småland verkar ha gått under vatten!

Imorgon åker jag till Helsingborg och tar det jävligt lugnt i en vecka. Nästa fredag bär det av till Perpignan, jag ska öva franska tills dess!

Kommentarer
Postat av: Marcus Friberg (Helsingborgsbloggen)

Perpignan? :O

2007-06-27 @ 22:37:47
URL: http://blogg.aftonbladet.se/10226
Postat av: Anna

Oj, du måste ju vara helt slut efter allt flängande fram och tillbaka. Hoppas du får det riktigt skönt hemma! Kram

2007-06-28 @ 09:56:45
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: Mamma

Skönt att allt har ordnat sig. Ta det nu lugnt denna veckan. Välkommen till oss och värmen här i Perpignan. Ska bli underbart att ha både dig och Ewa här en hel månad!!!!! Puss och kram

2007-06-28 @ 10:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0