Höstplaner.

image37


Oneonta, New York. Till vänster ser ni main street of Oneonta och till höger någon slags baseball field. Det är hit jag ska i höst, mina kära vänner. Det ser ju visserligen trevligt ut, och bilden till höger påminner om diverse high school filmer. Jag har spenderat kvällen med att titta lite på vilka kurser som finns att läsa, hur boendet ser ut och annan information. Och för första gången känner jag faktiskt hur kul det kommer att bli. Att åka till USA och bo där under en period har varit en dröm som följt med mig under hela tonåren i princip. Sedan jag började på mitt program har jag gjort vad jag kunnat för att få chansen att åka nu i höst. När jag fick reda på att jag skulle få åka, i höstas, kändes det inte riktigt bra. Men nu vet jag att jag gjorde rätt - och jag börjar se fram emot hösten. Spännande. Alla omställningar kommer vara konstiga, USA är inte direkt mitt favoritland i många frågor, men jag tror att min tid där kommer att vara mycket givande. Dessutom kommer jag ju att få åka till New York City, och Niagarafallen och ännu fler fantastiska ställen!

... men jag kommer sakna människor här hemma något ofantligt mycket. A part of life, I guess.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tycker det är jättecoolt att du kommer iväg eftersom du har började prata om att flytta till USA för i alla fall 10 år sedan! Klart du kommer att sakna folk hemma, men tiden går fort och du kommer att lära känna en massa nya roliga människor. De man gillar hemma finns ju kvar när man kommer tillbaka!

2007-03-20 @ 09:24:20
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007
Postat av: OttO

sticka nu när jag precis lärt känna dig? aj aj aj.. hoppas du får det jättekul =)

2007-03-20 @ 11:39:38
URL: http://oliveira.blogg.se
Postat av: Kristin

Anna - hihi, vad kul att du kommer ihåg det! :) Men ja, det är ju så att jag velat det en längre tid så det kommer nog bli jättebra! Jag börjar se fram emot det nu och det bästa av allt är att jag får läsa enbart musikrelaterade kurser!

OttO - ja, så är det! Men eftesom vi känner varandra nu kommer vi ju förhoppningsvis träffas när jag är hemma igen :)

2007-03-20 @ 18:26:01
URL: http://kin.blogg.se
Postat av: Åsa

Men du måste ändå erkänna att det bästa med hela USA-resan kommer bli när jag kommer och hälsar på ;) Jag har ju trots allt redan sparat ihop till en flybiljett och lite till... Haha! Så du måste så snart du kan ta reda på när du kan vara ledig i typ en vecka, för då ska vi bo på hotell i New York och leva på Starbucks och Pizza Hut. Också ska jag en gång för alla lära min syster att shoppa. Som svar på din kommentar om muffins-grejerna: Både den formen och receptboken har jag fått av Andys mamma. Var dina grejer är vet jag inte sötis :)

2007-03-20 @ 19:24:28
URL: http://ausa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0