Nattens film.

image47


Blood Diamond. Det tog mig ett tag att faktiskt se filmen, det brukar bli så ibland. Ikväll tog jag mig dock tid och det ångrar jag inte. Det var ett tag sedan jag såg en så välspelad film och i en sådan otrolig natur som den utspelar sig i. Jag förundras faktiskt gång på gång vilken otroligt bra skådespelare Leonardo Di Caprio är också. En del har sagt att de tyckte den hade överdrivet mycket våld i sig, och visst var det fruktansvärda bilder. Men jag tror ärligt talat inte att den hade känts lika verklighetstrogen om allt våld inte vart med. Det är inget man vill se, men det känns befogat med tanke på vilken jävla situation Sierra Leone faktiskt befann sig i för över 15 år sedan. Kalla mig överdriven eller vad ni vill, men sådana här filmer får mig alltid att tänka till lite extra och jag önskar att man kunde hjälpa. Synd bara att det ska till en Hollywoodfilm att få en att tänka lite extra på de där 200 000 barnsoldaterna som fortfarande finns i Afrika. Fuck it. Vilken jävla värld vi lever i...

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag såg den filmen förra veckan, nedladdad iofs, men jag var i en riktig svacka och den där filmen knäckte mig totalt. Den var verkligen hemsk - just för att det verkligen är/var så i Afrika. Den äter fortfarande upp mig ibland när jag kommer att tänka på den. Var tvungen att kolla på tusen avsnitt av sjunde himlen för att komma i form igen :-)

2007-04-01 @ 01:49:18
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894
Postat av: Anonym

Malin - jag brukar bli ungefär så knäckt som du beskriver det av såna filmer, måste ha vart väldigt trött igår så att det inte tog riktigt så hårt bara. Kul att du nämner sjunge himlen när alla våran Eric Camden var med! Och dessutom så jag den nedladdad också, man får vara kriminell ibland... ;)

2007-04-01 @ 13:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0