Resumé av helgen.

Fredagen slutade inte alls så som jag hade planerat, dvs. med ett par öl och kanske Söderport en sväng. Istället blev det flera öl och inte bara Söderport utan vidare utgång till The Rock. Jag är ju riktigt korkad ibland. Det blev trots allt en trevlig kväll, så egentligen är det mina vänners fel eftersom dom fick med mig vidare ut. Nåväl, jag kom med bussen till Stockholm vid elva i alla fall och under hela den sex timmars resan förundrades jag över hur gamla våra sjuttonåringar idag vill vara. Eller verka vara. Det var kaffeabstinens hit och det samlades vuxenpoäng dit, åtminstone hos min lilla granne.

Väl i Stockholm träffade jag Soffe och Lexi. Sedan begav vi oss till Rissne och målet för kvällen. Folket samlades och kvällen blev trevlig trots missöden med inköp av pizza. Mätta blev vi dock och öl dracks det, och jag spelade gitarr och folket sjöng och vi fick se en alldeles underbart vacker månförmörkelse. När de sista gästerna hade gått hem vid tre, satt jag och de andra två övernattande kvar en stund i soffan innan ögonen föll ihop.

Söndagen började fint med kaffe och mackor, innan vi åkte in till Slussen och tog in på vårt vandrahem för natten där vi delade en tvåmannahytt. Sedan åkte vi ut till Abrahamsberg och Theresa där det bjöds på tacos och fint sällskap. Ett par timmar och en vinflaska senare åkte vi allihopa in till Akkurat där Anna Stadling och Idde Schultz sjöng några låtar för oss. Vackra röster som få, de där två. En låt om en syster skjöt sig rakt in i hjärtat. Vackert, som sagt. Sedan blev det öl och något lamt band gick på scen. Gick förbi Anna som vände sig om och sa hej och kramades och tyckte att vi var fina som kom. Det var trevligt tyckte jag, att hon kände igen mig så väl visste jag inte.

Efter en öl bestämde vi oss för att gå till Kvarnen istället. De andra tackade för sig så det var bara jag och Soffe kvar. Det må ha varit ett ödesdigert beslut med tanke på vad som hände därnäst. Vilket kommer att förbli osagt, förutom Soffes förmåga att gå in på 7-eleven för att köpa cigaretter, men komma ut med ett sexpack folköl. Jag skrattade som få. Sedan bondade jag med en uteliggare med sugrör på huvudet. Och efter att en viss människa blivit nekad till Kvarnen två gånger gick vi in på McD och intog en festmåltid, där det tog samma människa minst en halvtimme att äta upp sin hamburgare. Micke kom även och besökte oss, men jag undrar om han fick ut så mycket av det. Sedan, efter att Soffe blivit nekad en tredje gång att gå in på Kvarnen gick vi tillbaka till vår hytt. Tre timmar på Götgatan, fråga mig inte vad vi gjorde, men det var jävligt kul.

Måndagen får tre ord: keps, pizzabuffé samt bussovande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0