Hur packar man egentligen?

Jag tänkte försöka packa ihop mina saker för morgondagens färd till Helsingborg redan nu. Med tanke på att det kanske bli några öl ikväll kan det vara skönt att bara vakna, ta väskan och gå. Men ännu en gång har jag kommit fram till att jag är totalt inkapabel när det kommer till att packa. Följande svåra frågor uppkommer:

Vad ska jag ha med mig? Det är inte skitlätt att veta vad jag kommer att vilja ha på mig om några dagar, eller om det blir fler än en gång man ska gå ut och dricka lite öl och vill klä upp sig lite i alla fall. Och kommer jag saknar dom där jeansen om jag inte tar med dom? Många frågor uppstår, jag lär inte få några bra svar.

Hur ska jag packa det? Jag måste ta min stora ryggsäck, men den är svår att packa ner saker i. Det blir liksom en stapel, så då är frågan vad som ska ligga underst och så vidare. Sen är det svårt att veta vilken liten väska jag ska ha, nu har jag iofs laptopen med mig men det kanske är skönare att bära den i en ryggsäck? Men då kommer jag se ut som en renodlad backpacker med den stora ryggsäcken därbak och den lilla därfram. Det kan ju vara kul att resa någorlunda snyggt någon gång utan att folk tittar på en för att komma fram till vilket land man kommer ifrån.

Jag förstår inte hur jag lyckades leva i bara en ryggsäck i ett halvår. Det är kanske det tankesättet jag måste komma in i - fast det är inte Thailand jag kommer till. Det är Helsingborg, och där kan man inte gå ut på gatan och köpa sköna kläder som man behöver för en tia. När jag var ute och reste var jag proffspackaren när vi skulle iväg tidiga morgnar - det tog nog tio minuter att ha allting packat, och då hann jag med att klä på mig själv också. Suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0