Kravbrev.

Fick idag ett brev från Hultsfredsbostäder, där de kräver mig på 200kr. Varför? Jo, det är tydligen så att jag enligt dom är boven för 11 st små tapetskador samt 2 plugg och därmed 2 tapetvåder à 80kr. What the fuck? Jag har inte kört in the plugg i en vägg i hela mitt liv. Tapetskador fanns det gott om redan innan jag flyttade in och jag blev mäkta förvånad över att de inte verkar ha reagerat på mitt igenspacklade hål i dörren. Det senare hade jag ganska dåligt samvete för, så det känns rätt okej att hosta upp dom där pengarrna som jag inte har. Annars blir man väl tracked down av good old Lelle. Fast jag har ju trots allt en tatuering à la Hultsfredsbostäder, så han kanske bara behöver se den för att låta mig slippa betala?

Kommentarer
Postat av: Tindraz

När vi flyttade i jönköping fick vi ett sånt brev på över 6000kr. Tack som fan! Vi förhandlade ner det till 1500kr och grät en skvätt kan jag säga... sen satte vi aldrig upp lackhyllor på väggarna igen!

2007-05-17 @ 09:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0