Blogg = resedagbok.

Som ni märkt har jag börjat använda min blogg som en slags resedagbok, och min tanke när jag började att blogga var nog inte att bli så personlig som jag varit de senaste månaderna. Visserligen kvittar det ju egentligen, jag bryr mig inte så mycket och folk i allmänhet verkar ju tycka om att gotta sig i andras privatliv, så why not? Hur som helst skriver jag för min egen skull och för nära och kära - dock försökte jag börja skriva på Resedagboken först, men varje gång jag skulle in och skriva ett inlägg där började jag läsa mina gamla inlägg och titta på bilder från min jorden runt resa. Jag kan fastna så lätt, så det var inte så bra om man satt och pluggade eller liknande. Det är fyra år sedan nu, som jag var mitt uppe i min resa. Och jag tänker ofta på den och pratar fortfarande ofta om alla äventyr vi var ute på. Det var en sådan fantastisk känsla av frihet att vara på resande fot. Det är ju inte direkt samma sak här i USA där jag är fast på ett ställe och studerar, men det är ändå en känsla av att man är med om någonting speciellt. Tankarna rör sig kring skillnader mellan länderna och hur man lever och vart jag trivs bäst, i vilket klimat och med vad för slags folk. Det är därför jag inte längtar hem särskilt mycket, för att jag vet att jag trivs bra här just nu, medan jag ska hem till Sverige till ett ställe jag inte trivs alls på. Så var det sagt.

Nu ska jag dra mig upp ur sängen, sen ska jag försöka skriva lite till på min uppsats om Righteous Babe Records och i eftermiddag ska vi börja spela in vårt slutprojekt i Audio Production. Bara kul grejer, inte konstigt att man trivs så bra.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Kristin, din jävel. Vad snackar du för skit? Sverige är världens bästa land (och detta vet jag tack vare bristande empiriska studier). Jag tycker all form av organiserad samhällsform är värd att motarbeta i teorin, men pest eller kolera, bra eller anus osv, Sverige har det bästa samhällsystemet samt de snyggaste, smartaste och bästa människorna. Så är det. Förneka det inte.

2007-11-28 @ 04:24:43
Postat av: Kristin

Daniel, det förnekade jag väl inte? Jag ville bara med mitt inlägg ha sagt att Kalmar är skit och att jag inte vill tillbaka dit och att jag tycker om att resa utanför Sveriges gränser ibland. Dessutom saknar jag ju dig, och alla andra snygga, smarta och bästaste vännerna.

2007-11-28 @ 06:24:35
Postat av: Daniel

Okej, jag kanske tog i! Men Kalmar är inte alls skit! Och vi saknar dig också! :)

2007-11-28 @ 06:31:10
Postat av: Mamma

Hördö min vän, nu gick jag ju in på Bilddagboken och började titta och läsa. Känner i magen hur det var att komma till jobbet på morgonen och där fanns något från dig att läsa och bilder att titta på. Nästa månad den 28:e då är vi tillsammans. Älskar dig, längtar efter dig, du är så fin.

2007-11-28 @ 19:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0