Jodie Sweetin.

image93                          
En liten och suddig Jodie...

Då har man sett sin första kändis sedan man kom till det stora landet. Eller ja, bortsett från Boris då. Hur som helst begav jag och Kaj oss till Hunt Ballroom i den första riktigt ruskiga höstkvällen i Oneonta för i år. Jodie Sweetin skulle tala om sitt liv och sitt drogmissbruk. Och om Full House såklart. Det var lite komiskt innan, jag tänkte avdankad kändis som ska tala om sitt beroende om crystal meth (det senare visste jag först när min kusin delade med sig av sina kunskaper om Jodie) och log lite elakt. Men det var väldigt intressant att höra henne tala om sin uppväxt som adopterad och som vanlig skolelev ena halvan av dagen och skådespelare i en vuxenvärld andra halvan. Och när hon började high school och drack varje dag och senare college då hon festade varje dag. Senare drog hon sig ur missbruket och gifte sig med en polis, men efter några år föll hon tillbaka och började använda crystal meth och dolde det i två och ett halvt år innan hon till slut höll på att dö på en trottarkant. Onekligen intressant att lyssna till.

Det roligaste för kvällen var dock mina kära skolkamraters frågor efter att Jodie pratat klart. Hela salen var överfylld och så fort hon nämnde något om Full House eller Bob Saget eller tvillingarna Olsen skrek dom som om de var på konsert. Mycket underhållande.

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj, nu blev ju t.o.m jag berörd. Jag som gillar mina crystal meth-skämt liksom (vilket grundar sig ett HELT sjukt Oprahavsnitt för några år sedan om hemmafruar som tog crystal meth). Med detta vill jag säga att jag också hade velat vara där!

2007-11-07 @ 00:05:00
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894
Postat av: Malin

Sorry för stalkandet, men herregud, har du sett mobilkameraklippet i The Sun (du kan hitta det på perezhilton.com också - länkat) när Pete skjuter upp heroin i underarmen några timmar efter EMA? Jag blev helt knäckt!

2007-11-07 @ 00:06:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/1894

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0