L.A. baby!

Sa var man tillbaka i Los Angeles, och annu en gang fick jag flyga in over staden i morker och njuta av den synen. Jag var nagot forsenad, men allting flot pa sa smidigt att Hanna kom och hamtade mig efter en valdigt kort vantan. Vi akte direkt till en sidogata till Sunset Boulevard och till en klubb vars agare ar bror med en av Hannas hastvanner. Det blev VIP hyllan direkt och gratis drinkar, underbart. Val ute i Moorpark dar Hanna bor drabbades vi av extrem dimma, sa tat att hon knappt kunde kora in till sitt eget hus - som for ovrigt har agts av nagon slags kandis, tydligen ganska kand men Hanna kom inte ihag vem det var. Efter nagra timmars somn gick vi upp och akte till ranchen dar jag nu sitter och dar hon jobbar. Efter mycket om och men akte vi sedan ner till Burbank med hennes fantastiskt harliga chef till Los Angeles National Horseshow. Da kan namnas att jag och hastar ar lika sjalvklart som Pelle Svanslos med svans. Det spenderades ganska manga timmar dar, mest med att vanta och ata lite mat, sen tittade vi pa en tavling och sen skulle Hanna rida for att visa en hast for intresserade kopare. En givande dag, jag larde mig mer om hastar och den businessen igar an vad jag har gjort i hela mitt liv. Sen akte vi och hamtade de tva svenska tjejerna som jobbar har pa Universal Studios och akte sedan hem och at mackor och svenska pannkakor. Yum!

Nu sitter jag har pa ranchen igen, Hanna ar tvungen att jobba lite i veckan sa nu hoppar hon runt dar ute i en av hagarna. Eller ja, hasten hoppar, hon sitter mest. Sjalv ska jag forsoka skriva klart en uppsats och en recension som ska vara klara nasta vecka. Det kanske gar, kanske inte. Imorgon flyger vi till Las Vegas for ett dygn av trevligheter, sa jag bryr mig inte jattemycket. Inte helt fel att fa resan betald av sin kompis rika pojkvan heller, jag tackar inte nej, liksom.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Å så härligt att höra att du har det underbart. Sätt dig på en häst du också, du har ju faktiskt ridit en hel del. Puss puss kram

2007-11-20 @ 10:41:09
Postat av: Anna

Oj vilket glammigt liv du har levt de sista dagarna! Hoppas man kan få se bilder! Ha en trevlig thanksgivning! Kram

2007-11-23 @ 17:37:41
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2007

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0