Tiden rinner iväg.

Oj, vad tiden går fort. Snart är det december, på söndag är det första advent. Visserligen väldigt mysigt, men jag får lite smått panik inombords när jag inser hur fort tiden faktiskt går ibland. Det känns ju som att vi har varit här ganska länge ändå, men hur konstigt det än låter så kommer jag att sakna Oneonta den dagen jag åker härifrån. Men det är väl bara mitt gamla blödiga jag som talar. Hatar avsked.

Idag var jag, Kaj och Nico till Walmart och inhandlade förnödenheter. En trevlig liten tripp, och jag fick med mig både tvättmedel, chips och mörk choklad hem. Nu sitter jag här i valet och kvalet om jag ska plugga eller inte, har trots allt en ledig dag imorgon så jag kan nog ta det lite lugnt. Dessutom känner jag för att fira lite med tanke på betyget jag fick på vår uppsats som vi skrev i Record Labels för några veckor sedan under lektionstid. Fick tillbaka den idag och jag fick full pott med kommentaren "An excellent essey. I thought I was reading Billboard". Hell yeah! Det där med musikjournalist kanske inte ligger så jävla långt borta från en verklighet ändå?

Under tiden jag skrivit det här inlägget har jag med influens från Jens kommit fram till att jag ska spela Zelda istället. Så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag är i alla fall glad att tiden rinner iväg, bara för att en mor längtar efter dig. Full pott!! Inte illa, du är bara så duktig. Puss puss kram

2007-11-29 @ 10:32:09
Postat av: Åsa

Jag vet att du hatar avsked (speciellt när du skriver med både fet, kursiv och understruket!) men tänkt på att nu kommer nya utmaningar och snart är du färdig med skolan och ska ge dig ut i arbetslivet, och då får du åka precis var du vill i hela världen (även fast mamma misstycker). Då kan du åka tillbaka till Oneonta om du fortfarande saknar det så ;) Jag tycker iallafall som mamma, att det är skönt att tiden rinner iväg så jag får träffa min älsklingssyster. För jag saknar dig!

2007-11-29 @ 21:16:56
URL: http://ausa.blogg.se
Postat av: D

Essay? Eller har ni massa egna ord där borta?

2007-11-29 @ 22:29:56
Postat av: Kristin

Åsa - jag kommer ju inte vilja åka tillbaka till Oneonta direkt. Bara för att hälsa på isåfall, det är ju grejen med att jag inte får vara kvar här bara en månad eller två eller kanske en termin till utan MÅSTE åka hem som är trist. Men jag saknar ju dig också, förstår du väl! :)

Daniel - haha, ja vi har ju en massa egna ord här borta men just det ordet stavas ju faktiskt likadant som i brittisk engelska... förlåt. Jag orkar inte ändra, så du får nöja dig med att jag erkänner och skriver essay här istället :)

2007-11-30 @ 01:21:25
Postat av: D

Bra det ;)

2007-11-30 @ 01:59:55
Postat av: Calle

Vi kan starta ett fanzine när du kommer hem. Jag har ju så att säga lite connections.

2007-11-30 @ 18:55:35
URL: http://charliedontsurf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0