Happy Halloween.

Det har vankats Halloween i flera veckor här i Oneonta nu, främst med dekorationer på Wilsbach. Och idag är då den stora dagen. Fast det enda vi har upplevt hittills är ett mindre antal utklädda eller sminkade människor på campus samt vår fina lärare som släckte ner hela salen och hade skrivit ett BOO! på sin första slide innan han tände upp rummet igen. Skrämmande, väldigt skrämmande. Nåväl, kvällen kanske erbjuder lite mer Halloween action. Jag och Josefin köpte vampyrtänder igår och snart ska vi ner i stan med Kakan och spana in peruker. Jag håller mig dock antagligen till måttlig utklädnad och mer till ölen ikväll, tror jag.

Har fått tillbaka lite prov i veckan, av någon konstig anledning gör jag mig bäst i Music and the Marketplace, men där har man ju någon man vill imponera på också. I History of Rock har vi haft två quiz som jag inte direkt pluggat till men ändå fått relativt bra resultat på, jag är nöjd. Dessutom är den galna läraren en fantastisk människa, han sa i måndags att han kände sig så skyldig och nästan mådde dåligt när han måste låta sina elever göra prov, haha. Fick även tillbaka min midterm i Audio Production, 88 av 100, inte helt fel det heller. I Record Labels kursen hade vi idag en in-class essay, vilken antagligen inte gick jättebra. Men min lärare sa att han tyckte om mitt hår (jag hade det utsläppt för första gången där tror jag) och frågade om jag äntligen hade hittat rastafari och reggae och min levnadsstil, haha. Vi får väl se vad slutbetygen blir, jag bryr mig inte så mycket för personligen har jag lärt mig mer här än vad jag gjorde på alla musikrelaterade kurser i Hultsfred. Och inte fan vill jag åka hem till ett kyligt och dekadent Kalmar. Fuck that.

Oh förresten, jag använder mig numera av amerikansk accent, bara så ni vet. Förlåt, Ewa.

Kommentarer
Postat av: D

Haha.. Vilka skämtkurser ni läser! Och lägg ned den där låtsasengelskan också vaaa! Jag har hört att ni textar brittiska filmer där borta.. haha!

2007-11-01 @ 02:05:31
Postat av: Ida

Väldigt mkt fuck that känns det ju, jag tycker vi kör på det här och pendlar mellan varandra och våra nya hemstäder! :)

2007-11-01 @ 16:12:27
Postat av: Kristin

Daniel - Sluta snacka skit om våra kurser, det är dom bästa kurserna jag nånsin läst! Så det så! Och amerikanskan är väl cool, hey dude och awesome och sån skit. Dessutom har vi text på alla jävla program på vår tv för att vi lånar den av en japan som ställt in det på kontrollen vilken vi inte har!

Ida - jag veeeet. Fuck that! Haha, tyvärr blir det nog inte så för en praktikplats i NYC nu hade inneburit att jag skulle fått gå på gatan eller agera hemlös med rolig skylt på riktigt i en månad eller så... så nu är det fuck csn också. Men förhoppningsvis kan jag komma till dig i vår och sen kan du komma till mig i NYC nästa höst om allt går vägen!

2007-11-01 @ 17:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0