Helgkul och inspelning.

Jag skriver kanske för sällan, och laddar upp bilder för sällan. Men det har inte hänt så mycket den senaste tiden. Vi hänger mest på campus, helt enkelt. I fredags åkte vi taxi till bowlinghallen dock. Jag vann första rundan. Andra rundan spelade vi bara tre stycken och då förlorade jag, men det hade nog mest med ölen att göra. Sen åkte Josefin och Linda hem så jag medan jag och de andra åkte till Spanish Tavern och drack öl. Gott.

I lördags hjälpte jag och Josefin till med ljudet på en av Music Industry Clubs spelningar. Fyra band, varav två hoppade av och ett hoppade till så det blev tre till slut. Gjorde dock inte så mycket ljud, vred på lite knappar när vi skulle ställa in mikrofonerna medan Sean pratade i dom. Inte så svårt. Fast jag är med i produktionsgruppen i MIC så det kommer fler tillfällen att prova mina nya kunskaper. För det är ju kul att vara multiskilled, liksom. Förra quizzen gick bra också nämligen - 112 av 100. De där extrapoängen gör ju att man känner sig strålande. Fast jag får alla rätt på alla mest för att imponera på snyggläraren. Denna gången hade han skrivit "Rock on!" på min quiz, det måste ju betyda att han vill hångla med mig.

I söndags var jag på bio här på skolan med Linda, Josefin och vår amerikanska vän Josh. Han är kär i Linda, det är gulligt för dom är så små. Alla är små här, förutom jag och Robert och alla lärare. Hur som helst såg vi Evan Almighty, det var skönt att få skratta av sig lite.

Nu ska jag snart iväg och spela in vårt första projekt i Audio Production. Robban är sjuk så jag ska dit själv, hoppas de två killarna i vår grupp är där, annars blir det inte så mycket inspelat kan jag tro. Uppdatering kommer senare.

För övrigt är Babyshambles Shotter's Nation precis så jävla bra som jag förväntat mig. Men jag måste lyssna mig lite trött på Winnerbäcks nya innan jag går in helhjärtat i Babyshambles igen - för jag vet hur svårt det är att ta mig ur en sån period.

Kommentarer
Postat av: D

Haha.. Det verkar inte vara så svårt att vara ljudtekniker nuförtiden :P

2007-10-03 @ 00:11:27
Postat av: Kristin

Haha, menade du för att jag får bra på proven? Men det är inte i samma kurs så jag tror fortfarande att det är ganska svårt att vara ljudtekniker. Rulla på några rattar så det låter okej i mikrofoner har nog aldrig vart så särskilt svårt innan heller ;)

2007-10-03 @ 05:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0