Nytt projekt och talfel.

image86


I förra veckan kom vår sköna lärare i Record Labels in Pop Culture med en idé om att istället för att han står och lär ut om varenda skivbolag som funnits och finns så kan vi lära varandra. Så vi har nu valt varsitt bolag att skriva om, vilket ska pågå hela hösten och sedan ska vi presentera vad vi fått fram och om klassen tycker att det är bra ska det publiceras som någon slags Wikipediasamling och kanske till och med i en framtida bok. Det senare är vår kära lärare Mr. Scafides önskedrömmar, men man ska ju alltid drömma stort, tycker jag i alla fall. Hur som helst valde jag Ani DiFrancos skivbolag Righteous Babe. Så nu ska det intervjuas och undersökas och slutligen hoppas jag kunna få fram hela historien om skivbolaget. Det ska bli kul, tycker jag. Hoppas man kanske kan få intervjua Ani själv, då vet jag åtminstone en hemma i Sverige som skulle bli avundsjuk.

Nu ska jag skriva en rapport på hur det gick att spela in i tisdags. Det gick bra. Vi satte upp en mikrofon och spelade in en privatlektion i sång då en snubbe spelade piano och en kvinna lärde en annan snubbe att sjunga, helt enkelt. Intressant att titta på genom ett fönster, och intressant att placera mikrofonen på tre olika ställen för att höra skillnaden mellan dom. Nu ska jag bara skriva ner det också, på engelska. Men det verkar ju gå bra med min engelska, så det är bara kul. Däremot talet, mina vänner, jag tröttnade på att jag pratade någon konstig slags brittiska så nu är det awesome och dude för hela slanten. Men först ska jag försöka sluta titta på Soap Channel, det är just nu O.C. och sen dubbelavsnitt av Beverly Hills.

Kommentarer
Postat av: D

Det ska ju vara brittisk för fan! Bättre än Abba-english :P

2007-10-08 @ 12:13:42
Postat av: Toffe

Fifaan vad coolt! Righteous babe är ett stenhårt skivbolag!

2007-10-09 @ 10:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0