NYC here I come.

Snart en vecka sedan jag skrev sist, tiden flyger snabbt här. Första veckan var riktigt seg, dock ej i negativ mening, men den gick långsamt för att det var så mycket som hände varje dag. Denna veckan har gått snabbt, nu är det helt plötsligt två veckor sedan vi kom och vi har kommit in i vardagen här.

I fredags var vi på fratparty. Ingen höjdare om ni frågar mig, men det var väl kanske inte den bästa fraternityn vi kunde besöka. Tema för kvällen var pimp/hoes och därmed var tjejerna i sororityn (systerföreningen) klädda i... ingenting. Men ja, gratis öl ur en keg tackar man inte nej till så det var ju bra ändå. Vi gav upp efter att den lilla lägenheten blivit ganska fylld så inte ens det var som man tänkt sig, att festen skulle vara i ett stort hus. Nästa gång, kanske. De är ganska läskiga de där föreningarna.

Lördagen spenderades delvis utomhus när jag, Linda, Josefin och Kikuyu (vår svenska vän) begav oss till utanför Fine Arts där konserter höll under eftermiddagen. Vi tittade på en halv och njöt av solen, bättre än så var det inte. På kvällen satte vi oss i loungen i vårt hus och tittade på Sound of Music och åt chips innan vi begav oss till en fest vi blivit bjudna till genom vår tyska vän Kathrin. Också gratis öl och med sällskap av ungefär det halva kvinnliga rugbylaget på skolan. Trevligt folk. Sen gick vi ut och drack en öl till innan vi tog bussen hem och fick sällskap av Boris.

Den sistnämnda har vi hängt med lite de senaste dagarna, mest gått och ätit tillsammans. Han är en kul kille den lille. Orion som var utbytesstudent i våras har vi också träffat på och han har bjudit med mig och Josefin till en stad någon timme bort för att se när hans band spelar, nice.

En liten recap på senaste veckan. Idag fick vi vår första riktiga läxa då vi ska jämföra Sun records med ett annat gammalt skivbolag och på fredag ska vi har vår första quiz inom Music and the marketplace. Men det ska bara bli kul, dock ska det inte pluggas förrän imorgon. Har precis vart och tränat på gymet, där jag faktiskt har varit fyra gånger på en vecka, och det ska jag fortsätta med.

Och för att avsluta kan jag säga att nästa onsdag åker vi till Niagarafallen för en övernattning och dagen efter beger vi oss till New York City för ett helgäventyr. Vi åker ner ett gäng och får guidning av vår svenska vän Nicolas som ska vara där under hela lovet då hans flickvän bor där. Det ska bli riktigt fint och vi kommer befinna oss där i slutrean dessutom, wihoo. Hejhej, fattiglapp!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har det allt bra du! Blanda pluggande, träning och fester. Hoppas ni får en underbar resa till Niagarafallen och NYC! Saknar dig dock. Puss puss kram

2007-09-07 @ 10:03:40
Postat av: Robban

Gratis öl..
det är sannerligen ett fantastiskt land, det stora i väst.. =) Gymmat fyra ggr, damnit, du det verkar som att trippen till staterna fått omvänd effekt mot vad du trodde innan :P

2007-09-07 @ 17:23:28
URL: http://scarecrowman.blogg.se
Postat av: D

Hehe, jag säger som Robban. Amerikat rulez! :) (Tror jag)

2007-09-08 @ 02:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0