Cyklar överallt.

När jag var liten fick jag lära mig att där det inte finns särskilda cykelvägar, där cyklar man på gatan. Visserligen intill trottoarkanten, men på höger sida och med ungefär samma regler som bilister har. En ganska allmänt vedertagen syn på cykling, mycket med tanke på att det är faktiska trafikregler. De här reglerna verkar dock inte ha nått Kalmar. Överhuvudtaget. De är överallt, hela tiden, de där trottoarcyklistligisterna. Och då ska det tilläggas att centrala Kalmar är väldigt lugnt trafikerat och där det finns trafik finns även cykelbanor.

Igår höll jag på att bli påkörd säkert tre gånger på en väldigt kort sträcka. En medelålders kvinna hade dessutom mage att plinga mig ur vägen - på ett övergångsställe! Jag blir förbannad på riktigt, men vad ska man göra när hela jävla staden inte verkar ha någon koll alls. Nästa gång ska jag ta mig fan bli påkörd på riktigt och stämma skiten ur dumarslet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jävla ligister! Det är säkert AFA!

2008-04-15 @ 20:45:08
Postat av: Kristin

Haha, anonyma Daniel? Jo, säkert - alla dina snygga tjejer på cyklarna är AFA!

2008-04-15 @ 21:46:48
Postat av: D

Det var inte meningen att vara anonym.. Men nä, de är inte AFA. De är ju renrasiga NSF:are!

2008-04-16 @ 17:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0