En kvällssaga.

Nu skall jag förtälja er en historia som tar sin början en het junidag för tjugosju år sedan i Mumbai, Indien. Två spädbarn hittades då i en korg utanför ett barnhem i staden som i folkmun kallas Bombay. Pratab och Pauloni. Så stod det på de handskrivna lapparna som lämnats hos tvillingarna. Det var de namn deras mamma ville att de skulle ha, kanske också ett bevis på att hon älskade sina barn men inte kunde ta hand om dem av en outgrundlig anledning. Barnhemmet tog hand om de två, och senare adopterades de av två separata par i Sverige.

... nåväl, det hade kunnat vara en fin liten saga. Men det är på riktigt och den ena av de adopterade små barnen är min vän Sofie. Och i år ska vi tillsammans göra en resa till Indien där vi ska hitta detta barnhem och kanske till och med försöka oss på att hitta hennes mamma. Tyvärr kan inte brodern, Tobias, följa med då han tragiskt nog tog sitt liv för drygt ett år sedan, bara några år efter att han och Sofie hittat varandra.

Jag tror att det kommer att bli en fantastiskt spännande resa och jag är så otroligt glad över att just jag får följa med. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att min fina vän ska få en resa utan dess like.


Kommentarer
Postat av: D

Ska du till Indien? JAG ska till Indien! Fuckface! Först värdechecken och nu det här...

2008-04-18 @ 14:29:44
Postat av: Åsa

Åh, vad fint.. Jag hoppas också att det blir en helt fantastisk resa, speciellt för Sofie. När ska ni åka? Älskar dig!

2008-04-18 @ 22:54:46
URL: http://ausa.blogg.se
Postat av: Mamma

Men så otroligt att det verkligen blir av! Nær åkter ni då?? Du och goa Sofie!

2008-04-20 @ 19:54:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0