Hultsfred.

Med risk för att låta tjatig - jag saknar den gamla byn. Ganska mycket. Igår eftermiddag begav jag mig till Robban och Regina och vi åkte sedan till Metropol för att vara med på överraskningsparty för Håkan. Först bubbel och lek på kontoret till följd av en otroligt god middag. Ballongerna och girlangerna och tutorna var väldigt populära och underhållande.

Sedan kom självaste Gula Gubben och körde en spontan konsert för oss. Det vad kul tyckte jag, med tanke på hur stolt jag var när jag träffat honom på Roskilde för några år sedan. Tyvärr luktade han väldigt illa, men det är väl en del av imagen, så att säga. Metropol var fullpackat kvällen till ära, Hästpojken gjorde en bra spelning och sedan följde ett enormt öldunkningskrig. När dom stängde begav vi oss till Putte och Jenny för efterfest, och vilken efterfest sen. Jag hade en diskussion som aldrig ville ta slut med Skrikhult-Olof efter att han sagt att han hatade studenter. Alkoholen flödade och inte förrän solen gick upp tyckte vi att det var dags att cykla hem. Då hade en hurtig Hultsfredsbo gått upp för dagen och målade staket. Stabilt.

Dagen har spenderats på Tre Kronor med Robban, Regina, Håkan och Anton. Vi hängde där så länge att vi trodde att dom skulle kasta ut oss. Trevligt, även fast min hjärna inte fungerar som den ska idag. Nåväl - Hultsfred in my heart och snart kommer jag tillbaks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0