Stockholm.

Åh, en helg i Stockholm borde man ta sig oftare, det är liksom som balsam för själen. I fredags mötte jag Hanzan vid Kulturhuset. Efter en kaffe begav vi oss till Bengans och inväntade Markus Krunegård. Han spelade fem låtar, sjöng en del fel men kom med en massa charmiga bortförklaringar och mellansnack att jag blev alldeles tokkär. Sen åkte vi till Skarpnäck och åt en pizza innan det blev förfest vid Skanstull. Ida kom och joinade oss, vilket var så fantastiskt kul eftersom vi inte träffats på två år. Hon drog sedan med nio Hultsfredssjälar, en utbyting och en Lina till stället på Söder som hennes pojkvän jobbar på där det blev mycket öl och mer dans än jag någonsin sett på Metropol. Galet.

Vaknade upp inte fullt så bakis som jag trodde jag skulle vara i lördags. Bästa Hanzan bjöd på frukost innan jag tog min för helgen mobbade packning in till Skanstull igen. Där träffade jag Teresa och vi gick till Systemet där jag stötte på bekantskaper, ungefär som back in the good old days i Hultsfred. Liten stad, det där. Vi begav oss till fina lägenheten på Ringvägen och sedan ramlade folket in. En festlig kväll, vi gick ut framåt midnatt och hamnade på Kelly's. Sunkhak i all sin ära, men jag hade trevligt. Träffade dessutom en mystisk karl där i natten som charmade mig totalt och som spelar i band och som gjorde att jag somnade med ett leende på läpparna.

Söndagen börjades med en pizza, innan jag tog min mobbade packning vidare till Beyond Retro där Ida spelade några låtar för mig, Hanzan och Frida - samt ett antal människor som gick runt och letade kläder i butiken samtidigt. Fint att se henne spela igen. Sedan fikades det innan jag följde med Frida till Nalen, där hon och Daniel bor i en otroligt mysig och fin lägenhet. Marit spelade i huset, men vi hade så trevligt och jag satt hellre och pratade och drack vin kvällen till ära, istället för att gå på konsert. En toppenavslutning på helgen, helt enkelt. Även fast hemvägen blev dyr och tråkig, då mötet jag skulle åkt förbi Hultsfred för att gå på blev inställt.


Kommentarer
Postat av: Robban

Fina gamla skarpnäck!

2008-04-09 @ 12:45:41
URL: http://scarecrowman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0