Tråkblogg och examenstankar.

Den gångna veckan var den veckan jag tänkte ta tag lite i mitt bloggande, och faktiskt komma med något kul ungefär varje dag. Men det gick ju sådär. Antingen betyder det att mitt liv är så fruktansvärt tråkigt, eller så är det helt enkelt så att jag är en väldigt tråkig person. Fast inget av det stämmer ju, egentligen.

I veckan har vi tagit tag i vår C-uppsats, vilket känns riktigt bra. Jag satt igår och skrev i princip hela första kapitlet, en otroligt skön grund att stå på nu när vi ska börja skriva om alla underbara, härliga, teorier vi ska använda oss av. Den akademiska världen är kanske inte den roligaste alltid, men jag kommer att sakna allt ståhej kring tentor och uppsatser när jag väl avslutat mina studier. För det känns ju ändå ganska tryggt, på något sätt. Hur som helst är det avslutningsceremoni i Gröna SalenKalmar Slott den 4 juni. Precis en månad innan jag står på Ullevi och tittar på Bruce Springsteen. Men jag vill fokusera på det där med examen först. Det känns oerhört bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0