Dagens bedrift eller ett bra sätt att upptäcka att brandvarnaren inte fungerar.

Ja, trött är jag minsann. Men att jag någonsin skulle lyckas med bedriften att råka glömma något, i det här fallet en bulle, i mikron trodde jag faktiskt inte. Jag satte helt enkelt på kaffe och lade in bullen på full effekt och började samla ihop papp som samlats i över en månad. Duktiga jag, tänkte jag, och tyckte att det luktade konstigt. Vid det laget jag sneglade upp mot mikron var halva köket täckt i rök. Hurra, vad duktig jag är. Ett desperat rop på hjälp och ett par minuters korsdrag senare är faran över. Egentligen var det väldigt bra att det hände då vi upptäckte att brandvarnaren i köket inte fungerar - en ganska bra grej att ha såhär i juletider och när typ tio människor redan omkommit i bränder i Norge de senaste veckorna. En tanke till dom, och en liten påminnelse att kolla era egna brandvarnare.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jaaaa jag kommer direkt till dig :) Men om du kan kolla upp lite hur tågen går från Gardemoen till Tönsberg, vad det kostar och sådär så skulle det vara jättebra. har försökt googal men jag hittar ingenting. Jag ska vara framme på Gardemoen vid 13.50, så om du kan kolla upp tåg efter 14.20 ungefär? Pusspuss, vi ses på måndag!

2008-12-19 @ 12:56:47
URL: http://ausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0