Jobbig jobbvecka och julförberedelser.

Klockan är typ sex och jag har ännu inte somnat, ganska bra gjort. Igår var jag så trött att jag somnade vid skrivbordet runt fyra. Det är inte helt stabilt att gå upp fem på morgonen, med andra ord. Denna veckan har varit jobbigare än innan, tror jag håller på att bli sjuk. Inte bra, med tanke på att julen närmar sig med stormsteg. Det är faktiskt helt sjukt hur snabbt tiden har gått den senaste månaden. Just nu vill jag mest mysa och äta lussebullar och pepparkakor och dricka glögg och känna att julen faktiskt är på väg. Men jag har som vanligt glömt bort adventssöndagarna, har inte orkat titta igenom julkalendern och något så mysigt som lucia verkar inte firas i Norge. Jag fick dock lite julkänsla när vi var på julgranstädningen på torget för ett par veckor sedan. Nu ska jag skärpa mig dock, i helgen (och dagarna därefter) blir det julbak, julgransinköp och julpyntning. Bara två jobbdagar till innan vi har ledigt i två veckor, det ska bli skönt. Dessutom blir det soft att gå runt i regnkläder och vaska fabriken och lyssna på musik, vilket är ungefär vad som ska göras nästkommande två dagar.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nu förväntar jag mig faktiskt ett riktigt tomtehus när jag kommer på måndag. Det ska vara julgran och adventsljusstakar, stjärnor i alla fönster, pepparkakshus, glögg på spisen, lussekatter i ugnen och massa pynt överallt.



Eller så väntar du med allt till på måndag så får jag hjälpa dig att komma i stämning :) Åh vad jag längtar! Jag älskar dig. Puss.

2008-12-18 @ 09:15:37
URL: http://ausa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0