Jullov.

Sista dagen på fabriken innan jullovet idag, vi stoppade produktionen vid tolv och en timme senare fick vi julkaffe och tårta och andra konstiga norska julkakor. Väldigt koseligt. Dock var det inte så mycket action på min station idag, då vi skulle göra sexton pallar med storsäckar på 700 kilo var. Stopp efter stopp efter stopp gjorde att det blev typ tre. Ganska soft, plus att jag hann köra truck ute på gården till och med. Jag börjar bli jävligt flink på det där - man kanske borde skaffa truckkort bara för skojs skull, liksom. Fast jag får ju köra ändå, så det kvittar kanske. Nu blir det en liten vilopaus innan kvällens öldrickande och avsked för jul och nyår med våra fina jobbvänner. Egentligen borde jag sova då jag fick tre timmars sömn inatt på grund av att vår källarkompanjon hade fest och tyckte det var kul att hålla mig vaken med både det ena och det andra.

Vi såg för övrigt en åsna på byn precis. Väldigt udda.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har det bra som har jullov! Så mysigt med julkaffe på fabriken. Åsna i byn, jag såg en död älg på vägen när jag åkte hem, häftigt värre i Norge! Och du, inatt skrivs i natt (hihi). Ha så kul med ölen ikväll. Snart är det jul i Tönsberg!! Mysigt. Älskar dig.

2008-12-19 @ 20:06:58
Postat av: ewa

saknar dig gumman.



och inatt kan skrivas inatt eller i natt. det är lite upp till redaktören vad som är standarden ;)



pöss.

2008-12-20 @ 09:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0