Andy Warhol.

image95

Jag har alltid älskat att gå på museum och försöker göra det så ofta jag kan. Lyckligtvis blev jag inte bortskrämd då man som barn ibland fick besöka väldigt tråkiga utställningar tillsammans med sin klass. Mitt bästa minne från en av dessa klassresor, kanske i sexan eller så, är nämligen den gången vi besökte Louisiana i Danmark och tittade på en utställning med Andy Warhol. Jag var totalt fascinerad och jag skulle titta på allt, till och med den film där Andy under drygt fyra minuter äter en hamburgare. Hans konst fascinerar mig än och hela hans person ger mig något slags obehag, han ser så läskig ut. Idag öppnar en utställning med hans verk på Moderna Muséet i Stockholm, 40 år efter den senaste de hade. Jag bara måste dit innan den avslutas i maj - kosta vad det kosta vill.

Kommentarer
Postat av: D

Tacka vet jag Valerie Solanas.

2008-02-09 @ 14:35:04
Postat av: Calle

säg till när du tänkte åka upp...jag måste också se den!

2008-02-09 @ 21:49:03
URL: http://charliedontsurf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0