Dekadens och festplaner.

Så, hela helgen och måndagen gick åt till att skriva hemtenta. Det är aldrig kul, man hinner inte ägna sig till mycket annat och så fort man gör det ägnar man ändå tid till att tänka på det man skriver om. Nu är det över för denna gången, lämnade in 18 sidor i tisdags och hoppas på att det räcker utan komplettering. Opposition på måndag, och sen har jag bara en kurs kvar innan C-uppsats. Och omtentan nästa lördag förstås. Det är så jag måste tänka, särskilt nu när Kalmar börjar kännas dekadent igen. Man vaknar, sätter sig vid datorn, kanske går till Maxi, pluggar lite om man måste, äter middag, tittar på en film och går och lägger sig. Och vaknar upp till samma jävla rutin dag ut och dag in. Jag längtar till sommaren, och sen till hösten. Äntligen blir man fri, på riktigt.

Som belöning för inlämnad hemtenta fick jag någon släng av någonting igår. Låg och feberyrade under eftermiddagen och hela dagen gick åt att försöka bota min huvudvärk. Det gick inte. Idag mår jag lite bättre och hoppas på att vara fullt frisk imorgon, då det vankas fest med de tre utbytesstudenterna från Oneonta som är på besök i Kalmar. Fint!

Kommentarer
Postat av: Sara

Fan Kristin! Vad duktigt det låter. Jag önskar att jag kunde komma ifrån min mentala förstoppning och klämma ur mig de sidor som jag måste få fram, som du säger blir det lätt att man istället blir väääldigt motiverad att göra andra saker... Hoppas att ditt virus eller vad det nu är ger med sig, annars dör det säkert om du häller riktigt stark alkohol på det. Enjoy tomorrow.

2008-02-15 @ 00:41:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0