En ny våg av självdisciplin.

Jag känner mig väldigt duktig för tillfället då jag har en självdisciplin som aldrig förr. Eller jo, den dök faktiskt upp på riktigt i höstas och lyckligtvis verkar den sitta kvar. För det är det här med att plugga, och slippa sitta de två sista dagarna med panik i hela kroppen och då man näst intill gråtfärdig och panikartat sitter den sista timmen innan inlämning och försöker hitta alla fel och dåligt skrivna stycken. Men det är just då man är så totalt blind då man suttit just de senaste två dygnen med samma uppgift och man verkligen inte kan se vad som är bra och vad som är skit. Så därför är jag uppe i tid denna lördag, och ska skriva klart den bas på alla sidor jag behöver som jag sedan kan gå igenom sakta och väl under de två och en halv dag jag har kvar på mig att skriva. Om jag är riktigt effektiv under dagen kanske jag till och med kan unna mig några öl ikväll - en tvåa har inflyttningsfest i huset bredvid och är man bjuden på fest, ja då borde man komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0