Sedvanlig beslutsångest.

Jag brukar råka ut för vad som kallas beslutsångest. Ganska ofta, och alldeles för mycket den senaste tiden. Vilket inte alls är bra med tanke på att jag om några månader tar min kandidatexamen i företagsekonomi (vi säger att jag ska göra det, helt enkelt). Det vill säga, jag borde söka jobb. Men jag hatar alla dessa borden och måsten och det är kanske det som gör att beslutsångesten sätter in. För nu blir jag fri igen. Jag kan göra precis vad jag vill och möjligheterna är sjukt många. Mitt främsta alternativ var att söka praktik i New York City till hösten. Men jag har kommit till insikt med att jag skulle sitta där i ett råtthål och inte alls ha dom pengarna jag hade velat ha. Risken för prostitution är stor, med andra ord. Sen har vi då Stockholm. De senaste åren har jag längtat till den dagen jag kan flytta dit och äntligen få leva där och se om jag verkligen skulle tycka om det så mycket som jag tror. Att hitta praktik där till hösten hade nog inte varit så svårt, men då kommer problemet att jag vill ha en kul och bra praktik samtidigt som jag kan få chansen till vidareanställning - på ett musikföretag av något bra slag. Men då dyker den där ångesten upp igen - ska jag verkligen settle down redan nu? Jag har ju chansen att resa igen, och det har jag verkligen längtat efter.

Frågorna och tankarna i mitt huvud är många. Hjälp mig, snälla!

Nu åker jag till Borås för en kväll med mamma och pappa och sen helgen med farmor och farfar för mig själv. Farfar fyller 91 på måndag, han är min hjälte.

Kommentarer
Postat av: Robban

Fuck it! Vi startar eget istället. Världens bästa bolag..
typ.

2008-02-01 @ 13:30:57
URL: http://scarecrowman.blogg.se
Postat av: ewalee

du kan alltid testa. får du ett jobb så får du även möjligheten att känna efter. känns det svinbra kanske du löser resandet på annat sätt. man har ju semester du vet. känner du att du är instängd och vill ut, då säger du upp dig och drar. bara för att man får ett jobb betyder det inte att man är fast där för alltid. ey, kolla på dina underbara föräldrar!

2008-02-02 @ 12:38:27
URL: http://ewalee.blogspot.com
Postat av: Åsa

håller med ewa, tycker du ska satsa på att få en cool och rolig praktikplats någonstans som du trivs med och kanske kan få anställning efter.. tröttnar du sen eller tjänar ihop och sparar massa pengar så att du har råd så kan du ju säga upp dig och göra precis vad du vill :) du kommer fatta rätt beslut, det vet jag.

2008-02-02 @ 17:46:14
URL: http://ausa.blogg.se
Postat av: Åsa

.. och förrresten, farfar är min hjälte med.

2008-02-02 @ 17:46:48
Postat av: Teresa

Jag röstar ju helt själviskt för att du ska flytta till Stockholm! =)
Att skaffa jobb är inte livsfarligt. Man behöver verkligen inte slå sig till ro bara för att man har jobb. Du kan ju faktiskt ta tjänstledigt om du känner att du vill ut och flacka runt... Och då är det ju rätt bra att haft ett jobb så man fått in lite pengar. ;)

2008-02-05 @ 10:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0